יום שבת, 22 ביוני 2013

סיכום שבוע

אתמול הגענו הכי רחוק ברגל מאז שעברנו דירה. הלכנו למרכז הכרמל לאכול יוגורט. זה יוצא 3.3 ק"מ לכל כיוון. היוגורט יותר טעים כשהולכים 45 דקות בשבילו. שבוע שעבר תהינו האם זה נחשב עצלנות ללכת חצי שעה ברגל למסעדה כי אין לנו כוח לחפש חניה באזור.


*


המוכרת של היוגורט שואלת איזה גודל? בינוני. מצביעה על גביע, כזה? אני מצביעה על אחר, לא כזה. זה קטן. אם זה קטן, אז מה זה, פיצי? זה מנת ילדים.


ממתי ילדים אוכלים יוגורט ולא גלידה?


*


בבוקר ישבנו בבית קפה וביקשתי קפה על בסיס קרח כתוש. כעבור כמה זמן אני מקבלת קפה פושר. אני קוראת למלצרית "הקפה אמור להיות קר." "כן" "הוא לא קר" "זה כנראה כי אין בו קרח" "אפשר לקבל קרח?" "לא, אין לנו קרח". אני ביקשתי קפה על בסיס קרח והמלצרית לא חשבה שיהיה הגיוני להגיד לי שאין קרח. לא ברור לי למה השארתי לה טיפ.


*


קיבלתי תעודה השבוע. לא ממש בא לי לבוא לטקס אבל אמא מאז שסיימתי את התואר שואלת מתי הטקס אז לא היתה לי ברירה. חוץ מזה שהדואר שלי מגיע אליה אז לא יכלתי להסתיר את העובדה שקיבלתי מכתב מהטכניון. 


הרגיש קצת מיותר לשבת בקצה של האמפי כי הם הגיעו מאוחר ולא לשמוע כלום חוץ מזה שנשיא הטכניון (או שזה היה דיקן לימודי מוסמכים, לא לגמרי עקבתי) ביקש מכולם לקום ואמר "הרי אני ממנה את כולכם למגיסטר". טוב.


אח"כ היה טקס בפקולטה. פתאום הבנתי שכולם התלבשו חגיגי לטכס ורק אני באתי ישר מהעבודה בלי שטרחתי להקדיש מחשבה למה אני לובשת בבוקר. בגלל זה ברחתי כשביקשו מכולם להשאר לתמונה של כל הבוגרים. מה יעשו, יקחו ממני את התעודה?


 באופן רשמי גם שלב זה מאחרי.


*


איך כל הלחץ בעבודה מצליח ליפול בשבוע אחד? הפרוייקט הישן שאני מקווה שיחזור לחיים עבר נסיון החיאה נוסף והייתי צריכה להכין לו שני שקפים שדרשו הרבה עבודה. בפרוייקט החדש שבו אני עובדת חצי חצי בשני חלקים שלו, בחלק אחד צריך לקבל החלטות והיה צריך לנצל את העובדה ששני האנשים שהכי מפריעים לקבל החלטות נמצאים בחו"ל כדי לבצע מחטף ולסגור דברים בלעדיהם. בחלק השני הראש צוות צריך לכתוב מסמך והחליט שבשביל זה יש לו צוות ואנחנו צריכים לכתוב את המסמך הזה. וכמובן בלחץ כי יש לו רק שבוע. 


יצא שכל תחילת השבוע עבדתי עד מאוחר כולל יום אחד של 12.5 שעות. וזה אחרי שהחלטתי שזהו, אני לא עושה את זה יותר, אין שום סיבה שאני אתיש את עצמי לטובת העבודה, זה לא שווה את זה. 



לאחרונה הייתי בשתי חתונות של אנשים שאני לא מכירה. אחת היתה של הבת של מישהו מהעבודה, אחת היתה של חבר של הבחור. זה מוזר להיות בחתונה שלא מכירים אף אחד מהזוג. פחות מרגש. 


בחתונה האחרונה באופן מוזר למרות שאני לא מכירה את החתן הכרתי לא מעט מהאורחים שלו. אנשים שהתחילו ללמוד איתי באותו סמסטר, אנשים שהכרתי ממקומות אחרים. מצחיק איך שדברים מתקשרים אחד לשני. העולם די קטן כשלומדים בטכניון.


*


היה שבוע מתיש. נקווה ששבוע הבא יהיה יותר טוב


 


 

10 תגובות:

  1. הצחקת אותי עם "אם זה נחשב עצלנות ללכת חצי שעה ברגל למסעדה כי אין לנו כוח לחפש חניה באזור."
    טוב שהיית בטקס קבלת התעודה. אני לא הלכתי (פעם אולי אכתוב על זה) והתחרטתי. משום מה אנחנו הולכים באדיקות לטקסים צבאיים אבל מזלזלים בטקסים אקדמאיים.

    השבמחק
  2. מלצרית מבאסת. אני לא מתבייש לא להשאיר טיפ אם השירות גרוע.
    ההרגל הזה של "לא נעים בטח סטודנט תפרן נשאיר לו טיפ" מאפשרת לבעלי עסקים כאלה לחסוך בעלויות מה שמאוד מרגיז אותי. טוב זה נושא בפני עצמו.
    שבוע טוב שיהיה לך!

    השבמחק
  3. יופי של סיכום השבוע שלך
    שבוע קשה, ללא ספק
    כל הכבוד לכם שהלכתם ברגל כל כך רחוק בשביל יוגורט.....
    זו ההיפך מעצלנות ;)
    נראה לי שטוב שהלכת לטקס בטכניון.
    בתי לא הלכה לטקס של תואר ראשון וגם לא של תואר שני. היו לה סיבות טובות אבל בדיעבד זה חבל....
    וכיוון שהיא לא הלכה - אז גם אנחנו - ההורים הגאים - לא זכינו.
    "פיצינו" את עצמנו בטיסה לטקס קבלת התואר של הבן, בבוסטון בשנה שעברה. 
    לגבי המלצרית-ללא-קרח זו פשוט חובבנות. אבל נראה לי גם אנחנו היינו משאירים (מינימום של) טיפ.
    לגבי חתונות......מילא ללכת לחתונה של מישהו שאת לא מכירה (מהצד של הבחור) אבל בן/בת של עמית מהעבודה....נראה לי מוגזם. מיותר. מילא עמית שמתחתן בעצמו...
    בכל מקרה שהשבוע הזה שהתחיל היום יהיה טוב יותר :)

    השבמחק
  4. צודק לגמרי. זה כנראה המחסור בקפאין שגרם לי להיות נחמדה מדי

    השבמחק
  5. האמת שגם טקסים הצבאיים די זלזלתי. עד היום זה נראה לי מגוכח כל התס"חים שעשינו רק כדי להכנס לרחבה בצורה מרשימה. בסוף אמא שלי שאלה אותי כמה זמן התאמנו בלמחוא כפיים בדיוק לפי הקצב של הלהקה. חשפתי בפניה את הסוד הכי שמור של הטקסים האלה- מאחרי החומה שבצד עמד מישהו עם סטיקלייטים וסימן לנו מתי למחוא כף. 

    השבמחק
  6. טקס בבוסטון נשמע הרבה יותר מגניב מטקס בטכניון. היו גלימות שחורות וכובעים? 

    הזמנות לחתונה בעבודה זה סוג של פוליטיקה מאוד עדינה. צריך להיות ממש זהירים לגבי את מי מזמינים ומתי מבריזים.  

    השבמחק
  7. את אולי זלזלת, אבל ההורים? בתור אמא של זה מדהים כמה טקסים צבאיים יש: סוף טירונות, ומסלול, והשבעה, ומסע כומתה, וקורס מכים וקורס קצינים ובטח שכחתי עוד כמה. ואוי ואבוי אם לא באת ולא לבד, עם הסבתא והאחים, וצידנית מלאה כל טוב, ופותחים שולחן, כי אחרת מה הילד, יתום או חייל בודד??? 

    השבמחק
  8. טקס בבוסטון אכן אמור להיות יותר....משהו. מגניב? לאו דווקא. תיאטרלי, מלא בחשיבות עצמית (מוגזמת?), גלימות שחורות (עם סרט צבעוני - בכל מחזור צבע אחר, במחזור של בני זה היה דווקא ורוד) וכובעים שחורים עם הציצית המצחיקה הזאת שברגע קבלת התואר מזיזים מצד אחד לשני (לא זוכרת איזה)...ובמחזור של כמעט 1000 תלמידים, זה היה בעיקר ארוווווווך ומייגע. ישבנו שם - הורי, החברה של בני, בעלי ואני - וכדי להעביר את הזמן התפוצצנו מצחוק על השמות (המוזרים באמת) של הסטודנטים שנקראו לבמה. לא פחות מאיתנו סבלו חברי להקת ה-Eagles שקיבלו באותו ערב תואר דוקטור של כבוד מהאוניברסיטה (למוסיקה, כמובן)....
    ו...את צודקת לגבי הפוליטיקה בעבודה ...

    השבמחק
  9. את השארת טיפ למלצרית עוד הגיוני
    אבא שלי בשבוע שעבר נתן טיפ למתקיני מזגנים שהתקינו לי את המזגן בבית
    - הם אפילו היו מופתעים
    ממתי נותנים טיפ למי שבא לעשות את העבודה שלו כמו שצריך (וגם מקבל משכורת לא רעה בכלל על זה?)?

    השבמחק
  10. אם למובילים צריך לתת טיפ למה למתקני מזגנים לא? אין לי מושג מה החוקיות בקטע הזה

    השבמחק