יום שבת, 16 במרץ 2013

מה זה המזג אויר המגעיל הזה

השבוע הייתי חייבת לסדר את השולחן שלי במשרד כי הוא התמלא אבק ולא הצלחתי לנקות. גם הבית התמלא אבק אבל לא היה לי ממש כוח לנקות אותו. ניקיתי חלקית. אתמול בכלל היה מגעיל. מה זה החמסין הזה באמצע מרץ? פסח פה עוד מעט, איפה האביב שהוא הבטיח? הדבר היחיד שיהיה בסוף זה נקיון פסח בלית ברירה.


עדכון טרי. בצהריים תליתי כביסה בחוץ מתוך מחשבה שתוך כמה שעות היא תתיבש. לפני שיצאתי מהבית התלבטתי אם להוריד אותה עכשיו או כשאני אחזור. החלטתי על השני. חזרתי, הכביסה היתה רטובה :-S. תליתי אותה מחדש בפנים. עכשיו יקח לה יומיים.


 


נראה לי שפתרתי את בעיית הדירה הישנה. כרגע בעלת הדירה הקודמת כנראה שונאת אותי ולא רוצה לדבר איתי אבל להגנתי אני רוצה לטעון- היא התחילה. הבאתי לה את הדיירת המושלמת, אני הייתי מתה להשכיר לה דירה אם היתה לי אחת. בחורה צעירה, מהנדסת, רצינית, אפילו תכננה לסייד את הדירה בעצמה. ואז בעלת הדירה מודיעה לי שהיא לא מוצאת חן בעיניה. למה? כי בעלת הדירה רוצה לסייד את הדירה בעצמה ושאלה את הבחורה אם היא תהיה מוכנה להשתתף בעלות הסיוד. במקום להגיד מה פתאום הבחורה אמרה ובצדק שהיא לא מתחייבת לכלום. היא לא מתחייבת לשלם על סיוד של דירה שהיא נכנסת אליה! בגלל זה בעלת הדירה לא אוהבת אותה. נראה לי שתוך כדי שהיא סיפרה לי את זה היא בעצמה הבינה כמה טפשי זה נשמע אז היא התחילה לתת לי עוד תירוצים, הערבים שלה זה אמא ודודה שלה ואמא שלה תופרת, איך היא יכולה להיות בטוחה שהיא תוכל לערוב לה. כי היום למי שאמא שלה תופרת לא מגיע לשכור דירה. התאפקתי לא להגיד לה מה אני חושבת על היחס הזה וניסיתי לשכנע אותה לפחות לפגוש את הבחורה שתבין כמה שהיא רצינית. אחרי כמה ימים התקשרה אלי הבחורה ושאלה אם אני יודעת מה בעלת הדירה רוצה כי היא מרגישה שהיא מנסה לנפנף אותה ומדברת אליה בגסות. בשלב הזה הרגשתי ממש לא נעים מהבחורה. אני אמרתי לה שבעלת הדירה נחמדה, שהיא תהיה מרוצה ואז היא מתנהגת בהתנשאות כזו. הבנתי שאין ברירה, זה הזמן להפסיק להיות נחמדה. חיכיתי כמה ימים כדי שבעלת הבית תסיים עם הסיוד ונקיון ואז התקשרתי ובנימוס הודעתי לה שאם היא לא מוצאת דייר אחר אני אמשיך להשתמש בדירה. מה זאת אומרת להשתמש בדירה היא שאלה בטון מפוחד. להשתמש, את יודעת. יש לי חברים מהמרכז, לפעמים הם מגיעים וצריכים מקום לישון בו. בשום אופן לא! אני לא מסכימה שתתחילי לארח אנשים שאני לא יודעת מי הם בדירה שעכשיו נצבעה ונוקתה. אין דבר כזה לא מסכימה, אמרתי לה. אם אני משלמת על הדירה זכותי להשתמש בה. זה עשה את העבודה. היא הודיעה לי שהיא לא רוצה את הכסף שלי ובעשירי לחודש (מועד תשלום השכ"ד) היא תפגוש אותי להתחשבנות אחרונה ותחזיר לי את הצ'קים. העשירי כבר עבר לפני שבוע והיא לא דיברה איתי עדיין אבל מצד שני היא גם לא פדתה את הצ'ק של מרץ. בדקתי באתר של הבנק וראיתי שאת כל הצ'קים הקודמים היא פדתה בדיוק ב10 או מקסימום ב11 לחודש, מה שאומר שהיא באמת לא מתכוונת לפדות אותו. אם היא תחליט לא לדבר איתי ופשוט לנתק קשר אין לי בעיה עם זה. אולי אני לא הייתי לגמרי בסדר אבל באמת הרגשתי שהיא מגזימה לגמרי ואני צריכה לנקוט צעדים קיצוניים כדי לצאת מזה.


 


ולנושא אחר לגמרי. הקיץ המתקרב מביא איתו את הדילמה הקבועה- להסתפר או לא להסתפר. במהלך החורף השיער שלי עבר את השלב שבין שיער סתם ארוך לבין שיער ממש ארוך, כזה שגם מושך הערות. כבר שנים שלא היה לי שיער ממש ארוך ואני ממש נהנית מזה. מצד שני שיער ארוך זה סיוט בקיץ ושיער ממש ארוך עוד יותר. אני לא יכולה לאסוף אותו גבוה כי הוא כבד ועושה לי כאב ראש. אני לא יכולה לאסוף אותו חלקית כי חם. נשארה האופציה של ללכת עם צמה כל הקיץ, שזה די משעמם. או למצוא תסרוקת אלטרנטיבית בעלת תכונות זהות לצמה. רעיונות יתקבלו בברכה.


 


הוא שאל איך חגגנו את יום החנונים הבינלאומי שחל ב14 למרץ. אצלנו האחראי על העוגות דאג להכין 2 עוגות פאי (טעימות להפליא יש לציין) והזמין את כולם להתכבד בשעה 1:59 בדיוק. והוא טוען שהוא לא חנון וזה נעשה באירוניה. ממש.

15 תגובות:

  1. ביום הפאי נתקלתי לגמרי במקרה כי הלכנו באותו יום לסרט וישבנו אחר כך בבית קפה והציעו לנו לטעום מפאי בסקי או פאי דלעת. בסוף הפאי הבסקי נגמר, הפאי דלעת הזכיר לנו יותר מדי את אמריקה ולא ממש משך, והלכנו על פאי תפוחים סטנדרטי אבל טעים. כשפאי טעים הוא טעים מאוד...

    השבמחק
  2. היה אביב, לאיזה יומיים, כמו כל שנה. מעכשיו (פרט למקרי-קצה שבהם יהיה טפטוף) - קיץ. למקרה שהדחקת מהשנה שעברה (כמו רוב האנשים) - זה מזג אוויר טיפוסי לחלוטין בישראל.

    השבמחק
  3. היום הכנו פאי תותים עם קרם פטיסייר. יותר נכון הוא הכין ומדי פעם נתן לי לערבב. היה פאי מוצלח.

    השבמחק
  4. אני מדחיקה כל שנה וכל שנה מתעצבנת מחדש.

    השבמחק
  5. תותחית (-: כל הכבוד על הניעור לבעלת הדירה.
    מזג אוויר נוראי בהחלט, איזה כיף מחר יהיה אפור (-:
    לגבי השיער - תסתפרי. שיער וקיץ לא חברים טובים. כמה שפחות ממנו יותר טוב.. 

    השבמחק
  6. אבל חשבתי שגברים אוהבים שיער ארוך.
    בינתים הגשם הרטיב לי את הכביסה :-S

    השבמחק
  7. אם כך, יש לך הזדמנות לתפוס על זה טרמפ.
    תגידי לבחור שאת מקריבה את השיער שלך כדי שלא יהיו לך מחזרים.
    צעד שאת עושה כדי להראות לו את נאמנותך.
    הוא יתלהב 

    השבמחק
  8. מעריצה אותך על האסרטיביות מול בעלת הדירה ! רעיון גאוני ממש! ספרי אם יהיה לזה המשך.... 
    לגבי השיער - קצת חבל להסתפר לאחר שהגיע לאורך כזה מרהיב ומושך....אבל בהחלט מבינה אותך לגבי החום הבלתי נסבל והכובד של שיער ארוך-מאד-מאד כשהוא אסוף.....
    ומזג האוויר בארצנו.....כל שנה אותו הדבר! כולם מנקים לקראת פסח ואז כמה ימים לפני (ו/או תוך כדי) יש סופות חול ושרב ואבק ואיכס! כל שנה! ואז שוב קריר או גשם עד לתחילת/אמצע מאי כמעט. כל שנה. אנחנו לא רוצים לזכור את זה.......אבל ככה זה.

    השבמחק
  9. אני לא גאה בזה שהשארתי אישה ותיקה ובעלת חרדות בלי ההכנסה שלה אבל באמת שהיא לא השאירה לי ברירה אחרת. וגם ההתנהגות שלה כלפי הבחורה היתה בלתי נסבלת לדעתי, בהחלט לא הוסיפה לאמפטיה שלי כלפיה. 

    אז את אומרת שעד מאי בעצם אין טעם לנקות? מעניין. רשמתי לפני.

    השבמחק
  10. אני חושב שהאסרטיביות שלך במקומה. אני לא מבין איך יש חל גבר בבית והוא לא גער בך על כך שיש צ’קים שלך שמסתובבים חופשי. אני לא יודע כמה את מודעת לחוקי מדינת ישראל אבל כדאי מאוד שהם יחזרו אלייך,  גם אם הם למוטב בלבד. (משפחות הפשע משתלטות על לא מעט חיים של אנשים דרך הלוואות ואפשור החזר בצ’קים)

    להסתפר להסתפר להסתפר...

    היה יום חנונים בין לאומי? הייתי בסבב פאבים בלי לדעת, נראה לי שזה נחשב.

    השבמחק
  11. הגבר בבית פחות מבין בענייני כלכלה ממני. גם צ’ק שעבר זמנו יכול לעשות בעיות? מה הנזק הכי גדול שהם יכולים לעשות? יותר מהערך שרשום עליהם? (לא שאני מזלזלת בשכר דירה של חצי שנה, אבל אם חס וחלילה זה יקרה אני לא אתמוטט מזה). 

    אתה לא חנון אמיתי, צר לי. 
    ואני דווקא חשבתי שהגברים יהיו בעד שיער ארוך
     

    השבמחק
  12. אין כזה דבר צ’ק שעבר זמנו. נגיד התחתנתם, פתחתם חשבון משותף, מישהו אי שם הפקיד את הצ’ק והחשבון סגור כבר. בלי שידעת בכלל את בקלות יכולה להגיע לעיקול של חשבון משותף בגלל חוב שלא שולם כביכול. (והוא לא יכול להיות יותר מהסכום שכתבת אלא אם כבר החל הליך). אבל אני מניח שכתבת למוטב בלבד ואולי היא תחליט להתקשר אלייך הרבה לפניי.
    אם את שואלת אותי? שיהיה אצלך. בגלל זה אני לא מת על הרעיון של צ’ק בטחון לדוגמא. מה שאני תיארתי זה המקר הגרוע שבגרועים, אך בהחלט אפשרי.

    השבמחק
  13. איך הצלחת להבין מדברי שאין טעם לנקות? חחחחח
    גדול!!
    טוב, אז ברור שצריך לנקות, כל הזמן, כל פעם קצת - ולא פעם אחת גדולה לקראת פסח (שטות גמורה, לדעתי, אבל מי אני שאתווכח עם מסורת עתיקת יומין?)... היתרון: כל השנה די נקי, גם בארונות, מגירות, פינות נסתרות וכו. וגם לא התאמצת נורא במועד מסוים בשנה ושברת את הגב וקלקלת את הידיים ולמחרת סופת אבק/חול קלקלה לך את הכל ושברה לך את הלב!! עובדים בסבב, פעם מקרר, שבוע אחרי כן רבע מגירות מטבח, שבוע אחרי כן עוד רבע...אחר כך מתחילים עם ארונות אמבטיה...שבוע אחרי כן בגדים...כל השנה. הבית מבריק, וסופת חול אחת מבאסת אבל מה זה לנקות רק אבק ?

    השבמחק
  14. מה שאת אומרת הגיוני בערך כמו לשטוף את הכלים מיד בסוף הארוחה כדי שהם לא יצטברו לערמה והלכלוך יתיבש עליהם ויהיה קשה יותר לנקות. זאת אומרת, בתיאוריה זה נכון אבל בפועל העצלנות מנצחת. עד לרגע שבו באים אורחים ואז אין ברירה.

    השבמחק
  15. אני תומך בשרשורים פה.
    קצת מפחיד לתת למישהו להסתוובב עם צ’קים שלך

    השבמחק