יום שבת, 13 באוקטובר 2012

דרוש מפענח חלומות

לאחרונה יש לי מוטיב חוזר חדש בחלומות- העולם כולו מוצף מים ואני מנסה להגיע למקום הגבוה ביותר.


פעם זה היה מעיין שהמים שלו פשוט יצאו ועלו עוד ועוד. בסוף כשהגעתי הכי גבוה הם פשוט נעצרו.


פעם זה היה הים שעלה וטיפס על הרכס ואני טיפסתי גם עד שהגעתי לקצה הרכס ושם עליתי על עץ והמים מהים נשפכו לצד השני של הרכס וסחפו איתם כמה פרות וראם אחד.


פעם זה היה גשם עם המון מים ואני שחיתי ממבנה למבנה מחפשת את המבנה הכי גבוה או משהו לצוף עליו בין הסירות. זה נגמר כשלא היתה ברירה והינו צריכים לעבור לחלל (הקטע הזה היה קצת מוזר).


הלילה היתי באילת והיתה גאות מאוד חזקה. כבר הייתי בנקודה די גבוהה ולא היה כל כך לאן לטפס וגם לא נראה שמישהו נלחץ מזה שהכל מוצף אז גם אני לא נלחצתי. פשוט שחיתי לי לי, עם הבגדים והכל, וחיפשתי את הדרך חזרה לחדר שלנו במלון, מה שהיה די קשה עם כל המים מסביב.


 


מישהו יכול להגיד לי מה זה אומר?

5 תגובות:

  1. זה מאוד תלוי. אני לא איזה מפרשת חלומות גדולה, אבל כעיקרון מבינה איך הדבר עובד וצלחתי לא מעט חלומות עצמיים. אך עזרתך נדרשת: מאוד תלוי מה היו הרגשות והמחשבות שלך ביום שלפני החלום, מה עבר עלייך, מה היו תהיותייך... הכל מתקשר. אילת- מקום שבד"כ מסמל עיר של בילויים, מקום טוב. האם לעיר ישנה אותו פירוש גם עבורך? הרגשת לאחרונה שאת מגיעה למקום טוב בחיים שלך?
    המים יכולים לסמל מכשול שעולה ומתגבר ואין לך שום דרך לעצור אותו, נכנס לשטח שלך באמצע אילת, ומתפרץ עד שאת נכלאת בתוכו.. והשחייה שלך? מצאת את הדרך הנכונה להתגבר על המכשול מבלי לעצור אותו, כשמה שנותר לך עכשיו הוא רק לחפש את הדרך חזרה למקום קצת יותר מוגן וטוב (החדר במלון, מוגן מפני המים... אפשר לחזור ולבלות) יכול להיות שלאחרונה הרגשת שניצב מולך מכשול עליו אין לך שום שליטה, ומסרב לתת לך ליהנותלהרגיש טוב?
    אבל שוב, כמובן, קחי בחשבון שאני לא מכירה אותך, מה שעבר עלייך בימים האחרונים או את הרגשות שחווית במהלך החלום. כעיקרון את צריכה למצוא את הפירוש שלך לכל חלק בחלום, לכן סיכוי סביר שלא קלעתי. בהצלחה :)

    השבמחק
  2. אומרים שמים הם רגשות, עולם פנימי וכאלה. ונראה שאת דווקא במצב טוב- את תמיד מצליחה להיחלץ, וגם כשהכל נראה נורא ומאיים את שומרת על קור רוח ופועלת למצוא את הדרך חזרה למקום בטוח.
    (והנה פרשנות בשקל תשעים) כנראה שאת בתקופה אמוציונלית משהו, דברים קורים לך או מטרידים אותך ואת טובעת במחשבות וכאלה. אבל בגדול הכל בשליטה, את אולי מוטרדת אבל אלו לא דברים שגדולים עליך.
    לי היו חלומות ים ומים שבהם אני טובעת או ממש עומדת לטבוע. זה פחות כיף.

    השבמחק
  3. מעניין מה שאת כותבת.
    האמת שהקטע עם אילת פחות מעניין אותי, החלום לא התחיל עם המים, היה עוד סיפור שלם לפני שאני לא לגמרי זוכרת. בדרך כלל כשאני חושבת על חלום בודד אני יכולה לחשוב על כל מיני דברים שעברו לי בראש ביום לפני ושאפשר לשים לב להשפעה שלהם בחלום.
    מה שמעניין אותי זה המוטיב החוזר של המים והעובדה שהוא הופיע כבר בכמה חלומות. עכשיו שקראתי את מה שכתבת שמתי לב שבאמת אני מתמודדת איתו יותר טוב מחלום לחלום. אם בהתחלה המים פשוט הספיקו לעלות מעצמם, בחלום השני מצאתי את המקום שבו אני בטוחה (קצה הרכס), בשלישי כבר הצלחתי לשחות ממקום למקום ועכשיו אפילו לא היתי צריכה לברוח מהמים.
    השאלה היא רק מה מייצגים המים

    השבמחק
  4. אוקי, אז בעצם אפשר להבין את זה ככה- בתקופה האחרונה הרגשות שלי עולים ומציפים אותי ואני מנסה לברוח מהם. כנראה זה הרגשות למר בחור שאני לא הכרתי עד היום וזה מפחיד אותי להרגיש משהו בעצמה כזו. ביום אני לא מוכנה להודות בזה אבל בחלום זה עולה ואז אין לי ברירה ואני צריכה ללמוד לשחות.
    קניתי, נראה לי.

    השבמחק
  5. מים בחלומות זה רגשות וגם תשוקות - ונשמע שאת באמת מוצפת, אבל כפי שאת בעצמך ציינת - את מתמודדת עם זה יותר ויותר טוב מחלום לחלום.
    כפי שכבר כתבתי לך בתגובה קודמת - לפעמים צריך פשוט לזרום עם מה שהחיים מגישים לך, בלי להתלבט ובלי להתנגד - כפי שעשית בחלום של אילת - ותמצאי עצמך במקומות שלא ציפית....

    השבמחק