יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

תתחדשי

עד היום היה לי תירוץ למה אני לא מחליפה את הטלויזיה שאצלי בדירה, מפלצת CRT ללא שלט שננטשה ע"י הדייר הקודם שלא היה לו כוח לסחוב אותה אבל כן לקח איתו את השלט שלה. התירוץ היה שיש לי כבלים אנלוגים (שהועברו מהדייר הקודם גם הם) אז זה מיותר לקנות טלויזיה שמתאימה לשידור HD. הבעיה היא עם הוט שבדיוק כשהתחיל להמאס לי מהעובדה שיש בהוט 3 בדיוק 5 תוכניות שהם משדרים בלופ חוזר כל השבוע, הם החליטו לצאת במבצע שדרוג מאנלוגי לדיגיטלי + 3 חבילות באותו מחיר, או לפחות זה מה שהם אמרו בפרסומת. בפועל זה 9 שקלים יותר לחודש, אבל למה להיות קטנוניים בקשר לאמת בפרסום. בכל מקרה, החלטתי שתוספת 9 שקלים עבור זה שלפחות יהיו מדי פעם סרטים טובים זה די שווה. אז הזמנתי התקנה, יבוא מחר בבוקר. אם כן, תירוץ הכבלים האנלוגים נגמר ובלית ברירה יצאתי לקנות לי טלויזיה. כתבתי בעבר שיש לי נטיה להנעל על דברים מסויימים בלי סיבה אמיתית. ובכן, נטיה זו התבררה כנוחה כי בבואי לקנות טלויזיה היתי נעולה על LG 32' שפעם הציעו לי אחת כזו ב2000. ההנעלות על LG חסכה לי התלבטות וסקרי שוק מיגעים וההתנעלות על המחיר גם היתה לטובתי מכיוון שברגע שמצאתי את אותה טלויזיה באותו מחיר (מתצוגה) לא היתי צריכה להכנס לשיחות ארוכות עם עצמי, מה שבדרך כלל אני עושה כשאני מתלבטת. לאחר האירוע המצער באירלנד בו המצלמה שלקחתי לאמא שלי החליטה לפרוש באמצע (יותר לקראת ההתחלה) הגעתי למסקנה שאני צריכה מצלמה משלי. לא שזה היה מונע מקרה כגון זה אבל לפחות לא היתי מרגישה רע לגבי העובדה להרסתי לאמא שלי את המצלמה. אז החלטתי שאם כבר אני נכנסת לחנות אלקטרוניקה וגורמת למוכר אחד להרגיש טוב עם עצמו אני כבר אנצל את ההזדמנות להוציא ממנו מחיר על מצלמה. גם פה ההינעלות שלי על פרטים באה לטובתי מאחר ואין לי שמץ לגבי מצלמות ולכן פשוט החלטתי שאני רוצה מה שכבר ניסיתי- ניקון קולפיקס. מאחר שבחנות היה בדיוק דגם אחד של המצלמה וגם הוא היה מתצוגה, כלומר במחיר מינימאלי ביחס לקניה שלא במרשתת, נחסכה לי ההתלבטות הארוכה גם שם, מה שלא מנע ממני בכל זאת להציק למוכרת ולנסות לצלם בחנות מספר תמונות במספר מצלמות רק כדי שאני ארגיש שבדקתי משהו לפני שקניתי. לאחר שהצלחתי לשכנע את עצמי שאני בחרתי טוב, לקחתי את המצלמה והטלויזיה ונסעתי הביתה כשכרטיס האשראי שלי מרגיש קל יותר, כדי לגלות שכשהמוכר פרק את הטלויזיה מהתצוגה הוא שכח להוסיף את הכבל חשמל. נסעתי חזרה לחנות לקחת כבל וחזרתי להביתה להתקין את הטלויזיה ולגלות שהוא שכח להוסיף את הדיסק עם תפריט המשתמש. טוב, הפעם ויתרתי, בכל זאת, אני מהנדסת, אני אצליח להתמודד עם טלויזיה, וגם אם לא, היום יש הכל באינטרנט.


אז עכשיו יש טלויזיה חדשה, עם שלט, לא צריך לקום כדי להעביר ערוץ, וגם רואים ממש טוב, אפילו שזה אנלוגי. מחר כבר יהיה ממיר דיגיטאלי ואז בכלל, החיים הטובים.


 


אגב התקנת כבלים, חשבתי על יופי של עבודה לסטודנטים או לתלמידים בחופשה- ממתין לטכנאי. טכנאי של חברת הכבלים צריך להגיע מתישהו בין 8 בבוקר ל8 בערב? הזמן את הממתין לטכנאי שימתין בביתך ויכניס את הטכנאי לכשיבוא. כל שהממתין לטכנאי צריך לעשות הוא לשבת בביתך במשך עד 3 שעות (לפי חוק שירות חדש זה המקסימום מרווח זמן שבו לחברות מותר להגיד לך לחכות), להכניס את הטכנאי, להשגיח על עבודתו ובסיום לנעול את הבית ולהשאיר לך את המפתח. נניח כי שעת עבודה שלך שווה 50 שקלים, שלם לממתין לטכנאי 25 על כל שעה שהוא מחכה, או שלם לא מראש על 3 שעות כדי למנוע חשדות לאי סדרים. אתה יוצא מורווח כי לא הפסדת שעות עבודה וכסף והממתין לטכנאי יוצא מורווח כי הוא קיבל 75 שקלים על לא לעשות כלום בבית שלך. השירות ניתן גם עבור טכנאי גז, חשמלאי, שליח של המכונת כביסהמקררמזרון החדש וסוקר של המרכז הישראלי לסטטיסטיקה. ניתן גם השתמש בשירות עבור טכנאי מזגנים או שרברב אך מכיוון שאין דרך לדעת מראש כמה הם ידרשו יש לתת לממתין לטכנאי סכום כסף מקסימלי אותו אתם מוכנים לשלם ולהורות לו לאשר לאיש המקצוע לבצע את עבודתו רק במידה והמחיר שהוא ידרוש לא יעלה על סכום זה. לטובת העניין יש לוודא כי הממתין לטכנאי יודע לעמוד על שלו ולא יתקפל אל מול בעל המקצוע. לא ממולץ להתשתש בהמתנה לטכנאי מחשבים מכיוון שכשאר טכנאי מחשבים יבוא לביתך ובמשך שעתיים יעמיד פנים שהוא מטפל במחשב בשעה שהוא בעצם פתר את הבעיה תוך 10 דקות ובשאר הזמן הוא משחק סקנד לייף, בכל מקרה אתה תרגיש שהוא עבד עליך אבל לפחות לא תוכל להאשים בזה את הממתין לטכנאי.


 


אז מי בא אלי לראות טלויזיה?

6 תגובות:

  1. מי בא? אני אני אני
    הפיצוחים עלי

    השבמחק
  2. תתחדשי!!!

    (וזה בהמשך לפוסט על הקיבעונות שלנו על הדבר הראשון ששמענו עליו שהוא טוב וכו וכו?יפה שאת עקבית )

    השבמחק
  3. יאללה בוא, אני אעדכן אותך כשיהיו סרטים טובים. רק שנראה לי שברגע שהם שמעו שהצטפרתי לחבילת הסרטים הם הפסיקו עם הסרטים הטובים ועברו לסרטים מעפנים בכל ערוצי הסרטים

    השבמחק
  4. בדיוק. זו ההוכחה שקבעונות זה בריא ואנשים צריכים להשאר מקובעים ולא להשתנות.

    השבמחק
  5. יש סרטים נהדרים בבתי הקולנוע
    דלי הפופקורן והקולה עלי

    השבמחק
  6. תתחדשי על הכבלים הדיגיטליים!
    לי יש מזל עם טכנאים (או חוסר מזל, תלוי איך מסתכלים), אני תמיד קובעת איתם בבוקר מוקדם והם תמיד באים אלי ראשונה כך שיוצר לי לשריין שלוש שעות, לסיים איתם תוך חצי שעה ולהיות עייפה למשך יום שלם (וזה נכון גם לאינסטלטורים, חשמלאים, מתקיני ארונות מטבחים ועוד).

    השבמחק