יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

דברים שקוראים בוואינט

בעתיד פייסבוק תשתול מוצרים באלבומים שלכם.


דבר ראשון שחשבתי לעצמי כשקראתי את הכתבה הוא נו ברור, תמיד טענתי שפייסבוק זה רוע. דבר שני שחשבתי היה- אם הם יצליחו לעשות את זה זה יהיה ממש מגניב. תחשבו על האלגוריתם שיעשה את זה. קודם כל צריך לזהות את סוג הסיטואציה כדי לדעת אם בכלל כדאי לשים משהו בתמונה. נגיד אם זה תמונה של תאונת מכוניות, לא נראה לי שיהיה מתאים לשים ברקע איזה מטוס של אלעל. זה עלול ליצור אסוציאציות קצת בעיתיות. למזלם של פייסבוק במקרה הזה המשתמשים בעצמם בד"כ פותרים את הבעיה כי הם נוטים להוסיף כותרת לכל תמונה. ואלגוריתם שמזהה מילים מסויימות בהקשרים רצויים כבר קיים בג'ימייל כשהם בוחרים איזה באנר קופץ לשים לנו בצד כתלות בתוכן המכתב. דבר שני, צריך לדעת מה מיקום הדמויות המרכזיות בתמונה כדי לדעת למי להוסיף בקבוק קולה ביד. אלגוריתם לזיהוי פנים פותח ומיושם כבר במצלמות דיגיטליות ככה שגם במקרה זה מישהו כבר עשה את העבודה בשביל פייסבוק. עכשיו צריך למצוא מקום לשתול בו את הקופסה של המקדונלד. למשל להניח אותה על השולחן זה יהיה הגיוני. להניח אותה על הגב של הכלב פחות. ליד הכלב אפשר להניח שקית של דוגלי. אז לאלגוריתם לזיהוי פנים צריך להוסיף אלגוריתם לזיהוי חפציםחיות. ברגע שמצאנו מקום להניח את השקית של הדוגלי צריך לדעת מה צריך להיות הגודל של השקית. נניח אם רואים כלב בחזית, צריך לזהות את הגבולות של הכלב- מה הגודל שלו בפיקסלים. אלגוריתם לזיהוי ספים זה משהו די פשוט האמת. צריך גם להחליט האם זה כלב גדול או קטן ולפי זה לקבוע מה גודל השקית לעומת גודל הכלב. נניח אם זה לברדור, השקית צריכה להיות חצי מהגודל שלו. אם זה פינצ'ר, צריך לדרוס אותו. לטובת זה כבר צריך מאגר מידע על סוגי כלבים שונים ואלגוריתם שיוך של הכלב לקבוצה לפי מאפיינים שניתן לחלץ מהתמונה. או שבמקום דוגלי נניח ליד הכלב טלויזיה חדשה. צריך להחליט מה העומק של הטלויזיה- האם היא יותר קרובה למצלמה מהכלב או יותר רחוקה. הגודל של הטלויזיה ישתנה לפי זה. או שנניח את הטלויזיה ליד הספה. נניח שהחלטנו שהטלויזיה והספה נמצאות באותו מרחק מהמצלמה ואז הגודל של הטלויזיה הוא בערך שליש מגודל הספה. עכשיו צריך להחליט לגבי שאר העצמים בתמונה איפה הם נמצאים. נניח המנורה- האם היא נמצאת לפני הטלויזיה החדשה, ואז היא צריכה להסתיר אותה או שהמנורה נמצאה מאחרי הטלויזה ואז הטלויזיה מסתירה את המנורה. המקרה השני יותר קל כי אז לא צריך להחליט בדיוק איפה צריך לגזור את המנורה כדי להדביק אותה לפני הטלויזיה. כמובן שצריך למנוע מצבים שבהם המנורה נמצאת לפני הספה אבל האלגוריתם מחליט שהיא נמצאת מאחורי הטלויזיה ואז אנחנו נקבל מנורה עם צורה מאד מוזרה. כלומר בקביעת המיקום של עצמים אחרים לעומת נניח מכונת הקפה שהחלטנו להשתיל בתמונה צריך להתחשב במיקום היחסי של העצמים האחרים ביחס לעצמם.


הדבר הכי חשוב בכל התהליך הזה הוא לדעת לא להפעיל אותו על תמונות של ציורים, אחרת אנחנו יכולים לקבל מצב שבשביל שמאחורי המונה ליזה נוסעת סובארו חדשה.


נראה לי שאני אשקול הגשת קורות חיים לצוות הפיתוח של פייסבוק. join the dark side


מה שאהבתי בכתה הזו את התגובות של אנשים שכותבים שאם פייסבוק מתחילה לעשות דברים כאלה הם מוחקים את כל התמונות שלהם מפייסבוק ותובעים את פייסבוק על הפרת זכויות יוצרים. אוי התמימות של אנשים שעוד לא קלטו שברגע שהם העלו משהו לרשת המשהו הזה כבר לא שייך להם יותר. תכלס, מי שכל כך תמים, מגיע לו שישתילו לו ויאגרה בתמונות החתונה


 


 


התגלתה הסיבה למה האוכל במטוסים לא טעים.


אוקי, זה מסביר את זה. בטיסה האחרונה חשבתי לעצמי שהאוכל באלעל ממש השתפר אבל כנראה זה פשוט אני שנהיית חרשת לעת זקנה.


 


תוספת מאוחרת: בגלל שאני כבר שנים קוראת אצלה, עוד בתקופה שהיא היתה בפעילים באופן קבוע, ובגלל שהיא ביקשה, אני מוסיפה פה את תרומתי הצנועה להפצת השמועה. אם אתם מגיעים אליה, אני ממליצה על הפוסטים הישנים מתקופת אורנג'. יש שם כמה פנינים שוות.

7 תגובות:

  1. בתגובה על המחקר הלא מלומד על השפעת הרעש והטעם של האוכל אוסיף ואומר שמזל שלא ערבבו באוכל שניתן לגברים בניסוי אבקת כדורי ויאגרה או אז כל זבל שהיה ניתן להם טעמו כטעם גן עדן היה לחיכם..
    וספר הפנים? זה מתחיל להיות גרסה מודרנית של האח הגדול והכל עקב יצר החשיפה של המכורים לו

    השבמחק
  2. אני חושבת שהרעיון השיווקי של פייסבוק מוצלח ולא מקורי (כמו שאמרת, ג’ימייל כבר עושים את זה מזמן) וממש לא אכפת לי מה יעשו ואיך יעשו את זה כי פייסבוק הוא כל כך שולי בעיניי ולא משנה כמה אנשים מתווספים אליו כל יום, הוא עדיין נראה לי בזבוז זמן.

    אני ממש אוהבת אוכל מטוסים, למרות הרעש! יש שם תמיד דברים ממש טעימים. אם הייתי יכולה לקבל חמגשית מטוסים בכל ארוחה, חיי היו מושלמים. הייתי עושה משהו בקשר לכסאות במטוסים אבל...

    השבמחק
  3. ספר הפנים כבר מזמן עבר את כל מה שג’ורג ארוול היה יכול לדמיין. האח הגדול הוא כלי של הממשל. כיום המפרסמים הם הממשל.

    השבמחק
  4. ג’ימייל עדין לא שותלים מסרים בתוך המכתבים שאת מקבלת, רק בצד של הדף.
    אני לגמרי מסכימה שפייסבוק זה בזבוז זמן אבל כן אכפת לי מההשפעה שלו על החברה כי אני לא רוצה לחיות בעולם שבו רמת החשיפה הזו היא הנורמה המקובלת ואנשים ששומרים על פרטיות (=אנשים בלי פייסבוק) הם חריגים.

    בקשר לאוכל במטוסים, אם להמשיך את קו המחקר אז מה שגורם לך להנות מהאוכל זה הרעש. לכן המלצתי לך היא למצוא מקרר רועש במיוחד (אני מכירה אחד שגר אצלי בבית, אם את מעוניינת בעסקת חילופין) ולדאוג לאכול את ארוחותיך בקרבתו.

    השבמחק
  5. יה, רייט. הרעש גורם לאוכל במטוס לא להיות טעים. לא זה שכל פריט במגש רק מזכיר באופן קלוש את מה שהוא אמור להיות.

    השבמחק
  6. רגע. את מפקפקת בתוצאות מחקר מוואינט? blasphemy

    השבמחק
  7. גם אני שמעתי על המחקר הזה בזמנו, ברדיו בדרך לעבודה או ממנה. ואני תוהה האם אפשר להמציא סוג חדש של דיאטה? והרי אם שום דבר לא יהיה טעים, נאכל פחות. כל מה שצריך זה דיסק עם רעש לבן בלתי נסבל ובלתי פוסק. גאוני!
    ואני בעד עבודה בפייסבוק. לכי על זה (((((:
    תמימות כמו שציינת, לגבי הפרת זכויות יוצרים, מזכירה לי תמיד את טמטום הנעורים שגרם לנו להאמין שנוכל לתבוע את הצבא על נזק לרכוש צה"ל כששלחו אותנו לעקור קוצים או משהו בטירונות. ועל גישה כזאת עלי לפחפח במלוא הבוז- פחחחחח.

    השבמחק