יום שישי, 17 באפריל 2020

נמשיך 2


קצת על ההריון עצמו:
 רובו עבר בשלום אבל בחרדות. עד הרגע הכמעט אחרון אני הייתי בהכחשה, לא האמנתי שזה באמת יקרה ולכן גם לא הצלחתי להביא את עצמי לאסוף דברים. את רוב הדברים לא היינו צריכים לקנות כי קיבלנו מהגיסים ומחברים, ועדיין היינו צריכים להגיע לחנויות וכל ביקור שכזה הכניס אותי ללחץ. 
מכירים את החלומות האלה שאתם חוזרים לבית הספר ויש מבחן ולא התכוננתם אליו? לא מכירים? אז אני מכירה טוב. כל פעם לפני בדיקה היה לי חלום כזה. בהתחלה זה היה בקטנה, הרי סיימתי כבר את התואר, מה כבר יקרה. אבל באולטרסאונד השני זה כבר היה בעייתי כי המבחן הזה היה יכול לשלול לי את התואר בדיעבד ואני אפילו לא זוכרת שעשיתי אותו, רק שחיכיתי לתוצאות. לחץ מתוצאות הבדיקות? אני?

כמובן שאצלי שום דבר לא יכול ללכת לגמרי חלק, אז בשביל הכיף זכיתי בסכרת הריון. אומרים שהריון זה לא מחלה, אז אתם יודעים מה כן מחלה? סכרת הריון זה מחלה. אם כי אני חייבת להודות שהיה באבחון הזה סוג של הקלה, כי אם כבר משהו חייב להשתבש עדיף שזה יהיה משהו שאני יכולה לשלוט בו ושיפגע בי ולא בילדה. אני לא אכחיש, זה מבאס ת'שועלים לשמור על דיאטה מתאימה, אבל לפחות זה הכריח אותי לשמור על תזונה טובה וכושר וכל ההריון עליתי סה"כ 4 קילו. די מהר גם חזרתי למשקל של לפני הההריון ואפילו פחות ועכשיו הג'ינסים שלי גדולים עלי. עוד יתרון הוא שסכרת הריון מסווגת אותי כהריון בסיכון, מה שאומר פגישה עם הרופא ויותר חשוב, עם העוברית פעם בשבועיים. לראות אותה באולטרסאונד פעם בשבועיים בהחלט מוריד הרבה מרמת החרדה. 

ועוד שיבוש בשביל הכיף- הילדה לא רוצה להתהפך. ומסתבר שחבל הטבור יושב לה סביב הצוואר אז הרופא לא רוצה להפוך אותה. לא מפחיד בכלל. אז קבענו קיסרי. לפחות אני יודעת מה יהיה תאריך הלידה. פחחחחחחח
הלידה נקבעה ליום שני. בעבודה הודעתי שחמישי שלפניו יהיה היום האחרון שלי. ברביעי בערב הבחור הציע שאולי בחמישי אני לא אלך לעבוד ונטייל קצת, או שבסוף שבוע ננצל הזדמנות אחרונה לבקר את החברים במרכז. עד חמישי בבוקר היא כבר היתה בחוץ.
ילדה עם העדפות משלה. כבר בבטן היו לה העדפות במוזיקה שהשמעתי לה. סימון וגורפינקל הרדימו אותה עד שהתחלתי לדאוג שהיא לא  זזה. לו ריד עצבן אותה עד שהתחלתי לדאוג שהיא זזה יותר מדי והשמעתי סימון וגורפינקל להרגיע אותה. קרן אן וטל כהן שגב היו הכי טובים ובגדול רוק ישראלי שקט. וחוץ מזה שהיא שיהקה עוד בבטן. והמשיכה מחוץ לבטן. עובר משהק זו תחושה מוזרה, אבל מחוץ לבטן זה כבר לא נעים.



9 תגובות:

  1. מבינה לגמרי את ההכחשה. כאילו כבר לא יכולת להרשות לעצמך להאמין שהפעם זה באמת יקרה, שבאמת הכל יהיה בסדר. ואיזה אושר בסוף, איזו מתנה!
    וכל שיבוש קטן כגדול (סכרת הריון זה וואחד שיבוש!) - עושה קוועץ' בבטן. אבל דווקא טוב שראית אותה לעיתים קרובות לפני הלידה.
    צחקתי בקול רם מהעדפות המוסיקה שלה. עכשיו מסקרן אותי אם הן השתנו או שהיא עקבית בעניין הזה.
    כשבתי היתה בהריון עם 'נוקת' (בתה השלישית אחרי שני בנים, בהנחה שאת לא עוקבת אחרי הבלוג שלי) צחקנו שזאת תהיה ספורטאית, כל הזמן השתוללה. ואז אחרי שנולדה חצי שנה הילדה היתה סוג של בטטה. עכשיו (יותר מעשרה חודשים) זה התהפך שוב והיא גילתה את התנועה, אבל עדיין לא רואים את הספורטאית המשתוללת שדמיינו כשהיתה בבטן.
    שיהוקים זה באמת לא נעים. מקווה שהיא בסדר. מחכה להמשך הסיפור. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שלא חקרתי את עניין ההעדפות המוזיקליות אחרי הלידה, קצת יותר קשה להקדיש זמן למוזיקה מבודד משאר ההפרעות. אבל נראה שכרגע אריק איינשטיין מועדף.
      ומסתבר ששיהוקים זה לא דבר שעובר עם הזמן. ילדה של חברה שלי גם שיהקה בבטן ובגיל שנה עדיין משהקת

      מחק
  2. אז היא נולדה בסוף בלידה רגילה?
    עלי איימו בניתוח קיסרי בלידה השלישית, כי הקטנה היתה גדולה (נולדה 4 קילו) בסוף הצלחתי ללדת בבית בלידה קלילה באמבטיה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. בקיסרי דחוף. היא עדיין היתה במצג עכוז עם חבל הטבור סביב הצוואר, לא היה פה שום דיון, לרופאים היה ברור שלא לוקחים סיכונים וגם אני לא רציתי לנסות ולשחק עם זה.
      איזה כיף לידה קלילה באמבטיה, זה נראה לי קל מדי בשביל שיקרה לי דבר כזה.

      מחק
  3. מתרגשת בשבילך!!! מקווה שלמרות הקורונה והבלאגן הימים עוברים בכייף, כל כך אהבנו לגור בחיפה, בטוחה שתהנו! ואיזה כייף שמצאתם ישר עבודה, זה כל כך לא מובן מאליו. M גם מצא איך שהגענו והיום אני יודעת שזה ממש נס כי יש חברה שחזרו מפוסט ועדיין לא מוצאים וככה עוברות שנים, אתם אמנם בתחומים הרבה יותר נדרשים אבל עדיין.
    מקווה שתהנו מהחזרה כמה שיותר!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :) אני גם מתרגשת בשבילך, שמחתי לקרוא אצלך את החדשות הטובות. מאחלת שיעבור לך בקלות, מגיע לך אחרי כל מה שעברתם.

      מחק
    2. אוי איזה קטע, משום מה לא קיבלתי בכלל הודעה שהגבת ממש מוזר..
      תודה רבה!!! הריון בזמן קורונה זה בהחלט קטע יש יתרונות ויש חסרונות כמו בהכל אבל בסה"כ אני ממש נהנת :) מקווה שהכל יעבור בשלום ושהפעם באמת נצליח :)

      מחק
  4. לפחות קיסרי מתוכנן זה משהו שאפשר להתכונן אליו נפשית מראש
    לאחותי היה קיסרי חירום, זה לא היה נחמד...
    אבל הבייבי המתוק לגמרי מפצה על הכל

    בטוחה שגם שלך מפצה על המעט בלאגן של הסכרת הריון
    אין כמו לראות את הקטנטנים האלה גדלים

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שאמרתי כל הזמן- עדיף קיסרי מתוכנן על קיסרי חירום.

      מחק