יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

תכלה שנה נוספת וקללותיה

עוד שנה עברה. 


מזמן לא עדכנתי כי נמאס ולא מעניין ומיותר וסתם ומדי פעם מתחשק לכתוב שוב אבל אז אני מגיעה לכתוב ולא בא לי יותר. אבל עכשיו אני שוב מובטלת ויש לי הרבה זמן אז יאללה, זה יעסיק אותי עד לשיעור זומבה.


אז נשארים פה עוד שנה. אחרי ויכוחים ואיומים שאם הבחור לא יועיל בטובו להחליט סופסוף מה הוא רוצא אני אפסיק לחכות ואחזור לארץ בלעדיו הוא הואיל בטובו להחליט שהוא רוצה להשאר ואפילו להוציא את הטפסים הדרושים. משוכנע שארבעה חודשים זה מלאאאא זמן הוא לקח את הזמן שלו לארגן את הטפסים ואז להביא אותם הביתה כדי שאני אוכל לשלוח למשרד ההגירה כדי לחדש את אישור העבודה. רק ששלושה חודשים מראש לחדש את האישור זה בכלל לא מלא זמן וככה יצא שכבר שבוע וחצי אין לי אישור עבודה והבקשה שלי מחכה איפשהו במשרדים שלהם וכבר ממש לא נעים לי במצב הזה. בעבודה אמרו שמבינים שיש עיכובים בכל מה שקשור להגירה ושהם באמת לא רוצים לפטר ומחכים לי אבל כמה כבר אני יכולה לשבת בבית ולהגיד שאני בודקת בכל יום ואין לי מושג מה קורה. וכמובן שאין עם מי לדבר בהגירה. אם לפחות הוא היה אומר בואי נהפוך את החופשה הכפויה שלך לטיול, אבל בדיוק עכשיו הוא עסוק כי הוא נוסע לכנס בצרפת ולכן חייב לעבור גם בארץ לחדש את הויזה ואם הוא כבר בארץ אז באמת כדאי שיעשה כמה הרצאות שיכירו אותו, אז הוא דיבר על זה הרבה אבל רק עכשיו הוא פתאום נזכר שאולי באמת כדאי להכין איזה הרצאה. אז הוא עסוק. 


הוא עסוק ואני בבית מובטלת. שוב מנסה להעסיק את עצמי, שוב מנסה להנות מהשקט, מהרוגע, ומשתגעת. מנסה לא להתעצבן עליו, אבל תקועה עם ההרגשה המעצבנת שהוא שוב שוכח שיש עוד מישהו שתלוי בהחלטות שלו ובעיכובים שלו. ותוהה לעצמי למה אני לא לוקחת את עצמי וחוזרת הביתה לבד. אם כבר להיות לבד, לפחות במקום שבו אני מבינה את השפה. 


 


הפוסט הזה היה אמור להיות אופטימי, לסכם שנה קצת פחות גרועה מזו שלפניה. אבל בסוף יצא כזה. כנראה בגלל זה לא בא לי לכתוב יותר. 

15 תגובות:

  1. תיאודורה ג’יימס11 באוקטובר 2017 בשעה 3:24

    אני מצטערת לשמוע על כל התסכול, באמת שהייתי מטפסת על הקירות יחד איתך.
    מה עם לטייל לבד קצת? אם את כבר שם עם זמן לשרוף, לנסוע לראות אתרים מפורסמים או הופעות או מוזיאונים או משהו שתמיד סיקרן אותך.

    השבמחק
  2. שמחה לשמוע ממך אפילו שלא בא לך לכתוב :)
    יכולה להזדהות עם המרמור על האחד שדוחה הכל לרגע האחרון ואת זאת שאוכלת אותה בגללו ועם תחושת הלבד כי הוא עסוק כל הזמן ועם כל הסיטואציה.. מקווה שהחופשה המאולצת שלך תהיה קצרה ודברים יחזרו למסלולם מהר. את לא לוקחת את עצמך לארץ כי יחסים בשלט רחוק זה סיוט ואולי הפעם את מקריבה ובפעם הבאה הוא יתן לך להגשים את עצמך ויקריב את איזור הנוחות שלו... בכל מקרה, מאחלת לכם שנה נהדרת מלאה באופטימיות וחיוביות 

    השבמחק
  3. ראיתי פה את כל המוזיאונים בתקופת האבטלה הקודמת. חוץ משיקגו אין באילינוי שום אתר ששווה לנסוע אליו ובמדינות שבמרחק נסיעה אין שום דבר ששווה יותר מנסיעה של יומיים, אז נסעתי עם השכנה ליום וחצי במישיגן. לטוס לבד לא בא לי, מספיק טסתי לבדי בזמן שאנחנו פה, זה כבר לא כיף. 

    השבמחק
  4. ברוך השם החופשה המאולצת תיגמר בקרוב, כרגע מחכים רק לשירותי הדואר. התיאוריה של אולי בפעם הבאה הוא יקריב בשבילי נחמדה אבל משיחות עם נשים אחרות זה לא עובד ככה. מבחינת הגבר לרוב את בחרת לבוא איתו, היית יכולה לא לבוא ואם בחרת שכן את לא יכולה לבוא אליו בטענות. לצערי גם הגבר שאיתי נוקט בטיעון הזה בזמן ריב ככה שאני לא מצפה להרבה בעניין הזה. 

    השבמחק
  5. ואו חתיכת גישה! ואם היית בוחרת שלא לבוא איך הוא בדיוק רואה לעצמו את מערכת היחסים הזאת ועוד במהלך שנתיים? כאילו אני מבינה שהוא לא אמור לחשוב שעשית לו טובה גדולה אבל זאת בהחלט הקרבה איך שלא יסובב את זה

    השבמחק
  6. אם הייתי בוחרת שלא לבוא הוא לא היה נוסע. מהתחלה לא היה ברור שהמסע הזה יצליח והאופציה של לוותר על קריירה אקדמית היתה כל הזמן על השולחן ובמובן מסויים אני עודדתי אותו שלא לוותר מראש וכן לעשות את המעבר. אז כן, מבחינתו זה בחירה שלי כמו שזה בחירה שלו ולכן אני לא יכולה להתלונן. נכון שהטענה הזו עולה רק בזמן ויכוח ורוב הזמן הוא כן מעריך את זה שאני פה איתו ומשתדל שיהיה לי טוב אבל זה ממש לא ברור מאליו שבהמשך חיינו הוא יסכים להקרבה דומה בשבילי. 

    השבמחק
  7. אם תחזרי לפוסט שלך מ- 20.8.2012 תראי שהשאלה ששאלת אותו איפה את נכנסת לתכנון שלו לחיות במקום אחר.. עלתה ונשארה באויר. ועד היום.. 
    יכול להיות שהגיע הזמן שהוא יתייחס לשאלה הזו..

    השבמחק
  8. וואו, איזה שליפה. הקטע הוא שאני לא צריכה לבדוק על איזה פוסט אתה מדבר, גם אני חשבתי בדיוק על אותה שיחה. 
    אני מניחה שזה ההבדל בין לפני ואחרי חתונה. לפני החתונה השאלה היתה איפה אני בתכנון, אחרי החתונה ברור שאני חלק בתכנון, השאלה שעדין פתוחה היא איך זה משפיע על ההחלטות. 

    השבמחק
  9. וואי מצב לא פשוט. ממש לא פשוט. ואני לא רואה שיש איזושהי תזוזה באיכות התקשורת ביניכם. או במידת ההכרה שלו בך, ברצון שלך, בצרכים שלך. או במידת האחריות שהוא לוקח על עצמו לסדר דברים ביורוקרטיים בזמן. 
    ואני לגמרי מבינה שלא בא לך לכתוב כי לא בא לך לקטר עד אינסוף. 
    ואני גם זוכרת שהיתה תקופה שעברת טיפול פסיכולוגי (בסקייפ אם אני לא טועה?) אבל לא זוכרת אם הרגשת שזה עושה לך טוב. 

    שולחת לך חיבוק - אם לא יעזור אולי לא יזיק. 

    השבמחק
  10. אם מדובר בשליפות..אז הנה עוד אחת... מה-13/3/2015...שאז כבר היית נשואה..

    שאלת אז את הקוראים את השאלה הזו (ולא הסברת אחר כך כלום על העניין...). הרוב ענו שהיו נוסעים יחד עם בן הזוג שהרי בסופו של דבר צריך לתמוך בו..ואולי עדיף לעשות שם קריירה..
    וגם אני עניתי ...שהייתי נוסע לבד ..כי צריך להתחשב במשפחה...

    אם כבר שאלת..דעתי לא השתנתה..את צריכה לקבל את ההחלטות שלך. את אדם עצמאי ולא אמורה להיות תלויה בשיקולים שלו. זה שהיתה באמצע חתונה, זה לא משנה את העובדה... 

    מה שמקל על מערכת השיקולים המשותפת זה שאין עדיין ילדים במשוואה הזו, ושבחלוף שנתיים ומשהו, את כבר בטח החלטת בינך לבין עצמך מה עדיף בשבילך. הדגש הוא על המלה ’בשבילך’ . עכשיו הגיע הזמן שהוא יעשה פשרות וויתורים..

    השבמחק
  11. המטרה של השאלה אז היתה לבדוק תיאוריה שלי שאומרת שנשים בדרך כלל יגידו שכן, הן יסעו עם בן הזוג וגברים יהיו יותר מסוייגים. זה לא כל כך עבד כי רוב המגיבים היו מגיבות. 
    מפגשים של נשים ישראליות בשיגו תמכו בתיאוריה שלי, מתוך כ 20 נשים במפגש 2 היו כאלה שנסעו בעקבות הקריירה וכל השאר בעקבות בן הזוג. 

    אתה קצת מפחיד אותי עם השליפות האלה

    השבמחק
  12. זה קצת בעיתי להגיד שאין תזוזה כי מדובר על פעולות (או חוסר פעולות) שלו לפני שלושה וחצי חודשים שעכשיו רק מגיע הרגע שאני משלמת את התוצאות. בגלל זה זה קשה לכעוס עליו עכשיו בגלל מה שהוא לא עשה בזמן לפני שלושה וחצי חודשים. 

    השבמחק
  13. בעניין השליפות... זה היה לגמרי במקרה....וכן זכרתי שהתלבטת בעניין כמה פעמים..
    התיאוריה שלך מעניינת.. בהחלט נושא למחקר...
    באותו עניין...האם את רוצה לקבל את ההחלטות העצמאיות שלך בעניין החזרה לארץ, או שאת שאת מעדיפה להיות תלויה לחלוטין בהחלטות שלו?

    השבמחק
  14. אל תדאג, ההחלטות שלי הן עצמאיות. אם באמת לא הייתי רוצה להשאר לא היינו נשארים. הבעיה היא רק שבניגוד אליו הן גם כוללות אותו בשיקולים וזה הסיבה שבנתיים לא החלטתי לחזור. 

    השבמחק
  15. דאגתי לך. אני שמחה שחזרת לעדכן...
    אח נשמע לא קל הקשר נישואים הזה. 
    את הרי תותחית... ממש לא האישה הקטנה שצריכה לחכות בבית... 
    אולי לבקר את המשפחה שלך בארץ והחברים יעשה לך טוב 
    לפחות הוא החליט ובעבודה מחכים לך (: 

    השבמחק