יום רביעי, 11 באוקטובר 2017

אין על האדיבות של האמריקאים

אתמול קיטרתי על האבטלה לזמן לא ידוע, היום בבוקר בדקתי את סטטוס הבקשה שלי וקיבלתי בשמחה את ההודעה שהאישור בהנפקה וישלח בדואר. מנסיון איתם הוא יכול לנדוד שבוע בדואר, אבל לפחות אני יודעת שיש אישור ושהוא יגיע מתישהו. גם טוב. רק כדי להיות בטוחה בדקתי שוב ושוב את הססטוס באתר, לא השתנה. 


באתר של רשות ההגירה (שמטפלים גם באישורי עבודה) יש עוזרת וירטואלית שקוראים לה אמה. שלשום כשהייתי מתוסכלת החלטתי להתקשר למספר טלפון של הרשות, אולי אם אני אנדנד מספיק אני אצליח לקבל איזו הערכת זמן או רעיון איך לקבל אישור זמני, אבל לדבר עם נציג שירות אמריקאי זה מועיל פחות מאשר לדבר עם העוזרת הוירטואלית. על כל שאלה ששאלתי נציגת השירות פשוט הקריאה לי את מה שכתוב באתר ואחר כך שאלה אותי שאלות על זמנים שבדיוק לפני רגע היא הקריאה לי את התשובה עליהן. 


 


בארץ אוהבים לדבר על כמה אמריקאים הם מנומסים ושירותיים. הם בהחלט מנומסים. אני יכולה לצעוק, להתחנן, לנדנד, להתעקש והם ימשיכו לענות בנימוס ולהתנצל על כך שמבחינתם אני יכולה ללכת לחפש, בבקשה. מבחינת שירותיות, מכירים את אלקסה, סירי או אוקי גוגל? כל אחד מהם הרבה יותר מועיל מנציג שירות אמריקאי. עם אלקסה לפחות מרגישים שהיא רוצה לעזור ומתוכנתת לנסות להבין מה רוצים ממנה. נציג שירות אפילו לא ינסה להבין מה רוצים כי זה לא מעניין אותו, הוא פשוט יקריא מה שכתוב לו בפרוטוקול ויחזור על זה 20 פעמים אם יהיה צורך. ויתנצל כל פעם שמתעצבנים עליו, ועוד פעם יתנצל על זה שהוא שם אותכם על המתנה בזמן שהוא מתקתק את הנתונים שלכם לטופס ממוחשב שברור לכם שיעבור לסל האשפה ברגע שתסתיים השיחה ושוב יתנצל על זה שהוא חוזר על אותן שאלות שעניתם עליהן לפני רגע כי המחשב מבקש אותן שוב והנציג לא מסוגל לזכור או לבדוק מה הוא כתב או הקריא לפני רגע. והכי חשוב, אחרי שעה של עצבים שבה הנציג הבהיר שוב ושוב שאין לו שום כוונה לעשות משהו בשבילכם היום, בסוף כל שיחה תבוא השאלה is there anything else I can do for you today? ולא, להגיד "כן, אתה יכול לעזור לי" לא יעזור. הוא יתנצל שוב שלא בז**ן שלו לעזור ויחזור שוב ושוב על השאלה עד שתסכימו להגיד שלא, אין עוד משהו שהוא יכול לעזור בו היום. תודה.

13 תגובות:

  1. עשית לי פלאשבק לראשית האלף. יש דברים שלא משתנים. בארץ לא מנומסים, אבל בדרך כלל מנסים באמת לעזור. 

    השבמחק
  2. בארץ אולי לא מנומסים אבל אם את מדברת באדיבות אז באמת ינסו לעזור לך. פה זה כמו לדבר לקיר. קיר מאוד מנומס, אבל עדיין קיר. 

    השבמחק
  3. אמאאאאאאא איזה עצבים דברים כאלה מביאים לי!!!!!! ואו!!!! לפני כמה ימים הייתי צריכה עזרה עם הגוגל דרייב של בעלי כי אצלי הוא ככה ואצלו אחרת ואם אצלי הוא ככה אז מן הסתם יש את האפשרות שיהיה גם אצלו ככה, הגיון... בכל מקרה מצאתי צ’ט ובדיוק מה שאת מספרת באיזשהו שלב בכיתי מעצבים והצלחתי לסדר את זה לבד כי פשוט לא הייתי מסוגלת לראות עוד מהתשובות המטומטמות וחסרות ההגיון שנציג של פאקינג גוגל נותן... לסיכום, בארץ, אמנם הרבה פעמים השירות גרוע אבל יש אנשים מאחורי המקלדת וניסיון לעזור וחשיבה מחוץ לקופסא ואחראיים עם עוד יותר מזה ובמקרה הכי גרוע מנתקים ומנסים נציג אחר אבל מה שבטוח יהיה פתרון פה וכמו שאני מבינה בארה"ב אין בעיה עם להשאיר אותך תלויה בלי תשובות וזה ממש בלתי נסבל. 

    השבמחק
  4. וואי זה כל כך נכון!!!!! בגלל שיש לנו עסקים בארצות הברית אנחנו נתקלים בפקידים אטומים וחלולי מוח (סליחה, כן?) כל הזמן. בדיוק כמו שכתבת, הם מקריאים את מה שכתוב להם, הרבה פעמים לא באמת מבינים את זה, ולכן כאשר מתעקשים איתם הם אובדי עצות ופשוט מקריאים את אותו הדבר שוב ושוב. וכיון שאנחנו כאן בארץ, אז כל שיחת טלפון כזאת היא גם שיחת חוץ (לפעמים יש מספר חינמי מיוחד לשיחות מחוץ לארה"ב). אה, כן - והם בחיים לא יתקשרו אלייך למספר טלפון שאינו אמריקאי. ובסוף השיחה המתסכלת הם תמיד ישאלו אם יש עוד משהו שהם יכולים לעשות עבורי היום. מה זה עוד משהו? לא עזרת במאום! אוף. 

    השבמחק
  5. סיכוי לא רע שבכלל מדובר באיזה הודי בצד השני של העולם שעונה לך, לא? אני כמעט מוכן להישבע שבמלון בבוסטון שהייתי בו לפני כמה שנים טובות ענתה לי מישהי שבכלל לא קשורה אליו.

    השבמחק
  6. בדיוק! כשאינטילגנציה מלאכותית כמו סירי נשמעת יותר אנושית ואכפתית מפקידים במוקדי שירות טלפונים זה סימן שמשהו דפוק בשיטה

    השבמחק
  7. בהרבה מקרים זה באמת הודי בצד השני של העולם, נתקלתי בזה בעיקר בשיחות עם חברות השמה.אבל איכשהו ההודים למרות שמקפידים להגיד את הדבר הנכון פחות מנסים להישמע מנומסים ובגלל זה הם מרגישים קצת פחות צבועים. הם לא מועילים באותה מידה כמו האמריקאים, אבל לפחות לא מנסים להעמיד פנים שכן. 

    השבמחק
  8. ok google! הרבה יותר מועיל מכל שירות תמיכה אנושי דובר אנגלית. 

    השבמחק
  9. צ’אט עם נציג שירות של תוכנה, מזכיר לי כשמילאנו מיסים ונתקלנו בבאג בתוכנה שנינו פנינו בצ’אט וקיבלנו שתי תשובות שונות. הנציג שענה לבחור אמר שהוא מעביר את הבעיה לצוות הטכני והם יטפלו בה תוך יומיים. הבחור התמים האמין לו וממש חיכה יומיים לגלות שכמובן שום דבר לא קרה. 
    זה לא מעניין אותם אם הם פתרו את הבעיה או לא, אם קיבלת תשובה או לא, הם נשארים מנומסים וחסרי כל אכפתיות למצבך. 

    השבמחק
  10. יש משהו מזעזע בריבועיות של התמיכה האמריקאית. חוץ מהיפנים אין כזה טמטום בעולם. (ראי פוסט של אמפיארטי)
    אבל זה בעיקר הנוהלים שלהם, כי האמריקאי הממוצע לא כזה חסר גמישות - אלא הדרישה של החברות הגדולות והמוסדיים להצמד לQ&A שלפניהם. 

    השבמחק
  11. אני צריכה לנסות את זה!

    השבמחק
  12. פה לראשונה הבנתי למה מבחן אמריקאי נקרא ככה. כי זה באמת דרך החשיבה בביוקרטיה האמריקאית. 

    השבמחק