יום שני, 12 בספטמבר 2016

אנשים באוטובוס #2

זקנה קטנה ונבולה בלבוש של ילדה. שיער אפור דליל אסוף בקוקו צד ילדותי קשור בסרט אדום (לא גומיה, סרט, כזה ששמים על מתנה). פנים לבנות חיוורות ושפתיים בורוד חזק. שמלה בהדפס שחור אדום וקרם, שרוולים ארוכים וצווארון צנוע אבל החצאית קצרה ורואים את הירכיים הלבנות רוטטות עם הרטט של האוטובוס. בחלק הראשון של הנסיעה נרדמת ואז מתעוררת ואוכלת פרלין שוקולד זול שהוציאה מהתיק. אני תוהה האם היא מתלבשת ככה כאמירה מסויימת או שהיא באמת מרגישה שככה מתאים להראות. 


אישה עצובה בהריון מתקדם. כל הנסיעה העניים מושפלות, מדי פעם נושכת שפתיים, מרימה את העיניים וממצמצת ליבש את הדוק של רטיבות, שלא יתגבש לדמעה. מצד אחד רוצה לשאול מה קרה, להשתתף, להגיד שיהיה בסדר. מצד שני יודעת שאין סיכוי. לפני כמה ימים גם אני ישבתי באוטובוס ועצרתי את הדמעות מלרדת. תוהה אם גם עלי מישהו הסתכל כמו שאני הסתכלתי עליה וחשב לעצמו למה היא עצובה. 


ביני לבין האישה העצובה עומד נער שחור חצי מסטול, כשעלה לאוטובוס דיבר בקול רם לכל האנשים סביבו, בסוף התביית על הבחורה שעמדה לידו, צעירה, שחורה, נמוכה, מראה מטופח אבל מתריס, חליפה, תלתלים קצרים חצופים מהודקים בג'ל מהוגן. איפור מעודן, עגיל ספטום באף. היא מחזיקה בעמוד ביד ישרה, הכי רחוק ממנו שאפשר אבל לא משדרת אי נוחות. המבט שלה אומר אתה לא מפחיד אותי. מדברת איתו, משועשעת מהמצב המסטול שלו, משחקת איתו, בו. צוחקת איתו ועליו. 


חבר שלו, מסטול לגמרי. תלוי על הידיות אחיזה, מתנדנד עם האוטובוס. שומע מוזיקה באוזניות גדולות, מהמהםמזמזם לעצמו, מדי פעם ממלמל איזה הערה לבחורה שיושבת לידי, היא לא מרימה ראש מהפלאפון. עונה לחבר שלו במלמולים. הם נוסעים באוטובוס עד למקום שבו המסטול לגמרי החנה את האוטו שלו. כנראה שמשם הם ימשיכו באוטו. יורדים בדיוק בגבול של השכונה שלנו, אני מקווה שהם יסעו לצד השני.


אלא האנשים שנוסעים באוטובוס לשכונה שלנו. פה אנחנו גרים. 


 

6 תגובות:

  1. מדמיינת את הזקנה הקטנה הנבולה וחושבת על איך היא מרגישה בפנים - אולי היא עדיין מרגישה כמו הילדה שהיא היתה.....ומתלבשת בהתאם. קצת מגוחך, קצת עצוב, אבל האמת? למה לא בעצם?
    מעניין אם היית פונה להריונית העצובה ....אם היתה משתפת פעולה, מקבלת בברכה את החדירה למרחב הפרטי שלה....באמריקה זה די לא מקובל אבל...אי אפשר לדעת.
    אהבתי את האינטראקציה עם הבחורים - המסטול וחברו. אני מבינה שקיווית שהם יסעו לכיוון השני בגלל שהוא נוהג כשהוא מסטול....
    בכל פעם שאת כותבת על השכונה הזאת אני זוכרת את ההתלבטות שלכם לפני הנסיעה היכן לגור....

    השבמחק
  2. איך את יודעת שהפרלין היה זול?
    נשמעת קצת מלחיצה השכונה שלכם.

    השבמחק
  3. אני גם תהיתי איך ההריונית תגיב. חשבתי לעשות את זה רק בשביל הניסוי אבל אין לי אומץ.
    ההתלבטות הזו עלתה שוב ממש לאחרונה, אני עדיין לא בטוחה שבחרנו נכון

    השבמחק
  4. שקט, אני כרגע במסע שכנוע עצמי שאין לי באמת סיבה להרגיש שהשכונה מלחיצה.

    השבמחק
  5. אני חושבת שכשמתרגלים אז מכירים יותר וכל מקום, כולל המלחיץ ביותר, הופך למלחיץ הרבה פחות.
    זה לא תמיד חכם, אבל זה טבעי.

    השבמחק
  6. האנשים נשמעים מאוד רבגוניים :) 
    לגבי ההתלבטות עם הבחורה ההגיונית, את היית רוצה שיגשו אלייך כשאת באמצע סערת רגשות ובתוך עצמך? 
    אני חושבת שאם כן אז אולי היה שווה :)
    השכונה שלנו פה גם הופכת ליותר ויותר מפחידה המוני אפרו גרמנים (או מי שלא יהיו) חולשים על הפינות ואני בפוליסת אני לא מסתכלת עליכם אתם אל תסתכלו עלי.. וגם מעט גרמנים אני רואה לאחרונה וזה מתחיל להלחיץ מצד שני אולי זה הדמיון והכל לא כזה נורא? 

    השבמחק