יום שישי, 15 בינואר 2016

אני לא מאמינה לאן התדרדרתי

אני מחפשת משהו זמני עד שאני אמצע עבודה אמיתית, רק כדי שיהיה לי משהו לקום בבוקר בשבילו, אז פניתי לגן היהודי הקרוב למקום מגורי (ברור שיש כזה), איפה שאמרו לי שהם מחפשים כל אחד שיודע עברית! ונתבקשתי לשלוח קורות חיים.






אם אני לא מתקבלת לזה אני פורשת.

20 תגובות:

  1. Exell>Excel

    כל עבודה מכבדת את בעליה.
    שיהיה בהצלחה.

    השבמחק
  2. אופסי 
    ברור, אני לא מזלזלת באף עבודה. אבל לכתוב בקורות חיים עבודה בזמן תיכון, קצת פאדיחות. 

    השבמחק
  3. אם תתקבלי הכל סבבה. מי יודע, אולי דווקא השורה הזאת תעשה להם את זה. את מהנדסת עם תואר שני מטכניון, קטן עלייך.

    השבמחק
  4. Definitely overqualified אבל אמרת שהם מקבלים כל מי שיודע עברית..... ועוד יש לך ניסיון בתחום אז מה אם זה מתקופת התיכון? 
    חסר להם שלא יקבלו אותך

    השבמחק
  5. לא מחפשים מהנדסות בסביבה?

    השבמחק
  6. זה מה שאמרו לי, ככה שאם לא יקבלו אותי זה ממש יהיה עצוב :(

    השבמחק
  7. מחפשים, אבל לא אותי :(
    הנסיון שלי מאוד ספציפי ואין לו דרישה באזור. לכל דבר אחר שאני פונה הנסיון שלי לא מתאים. מסתבר שכשיש יותר מהנדסים ממשרות הכשרון פחות עוזר.

    השבמחק
  8. לידעת
    נראה לי מתכנתים תמיד צריך ומהנדסת מוכשרת יכולה ללמוד כל שפת תוכנה בקלות יחסית ואפילו לבנות איזה חשבון גיט נחמד תוך כדי, שיעזור לה למצוא עבודה שאולי לא תהיה חמדמדה כמו לנגב טוסיקים של תינוקות מנוזלים, אבל לפחות תשלם יותר על התענוג ולא תגרום לה להרגיש שהמח שלה נוזל...

    השבמחק
  9. אהמממ, בהצלחה? אני לא רואה בזה אסון נוראי, זה יכול להיות נחמד לתקופה מוגבלת. גם אני עשיתי את זה, אמנם כסטודנטית, אבל לפעמים זה מה שמתאים בחיים. ותוך כדי תוכלי להמשיך לחפש עבודה כמהנדסת. 

    השבמחק
  10. זה בדיוק מה שאני מנסה לעשות (חוץ מחשבון גיט שאין לי מושג מה זה אבל אני אבדוק מחר, היום אני נחה מענייני חיפוש עבודה) אבל מסתבר שיש מספיק מתכנתים שאפשר לדרוש לפחות 5 שנים נסיון תכנות ב4 שפות ו3 סביבות עבודה שונות. אבל אני שולחת קו"ח בכל זאת. 

    השבמחק
  11. אני לא רואה בזה אסון, העבודה עצמה יכולה להיות נחמדה וזה גם דרך להכיר את הישראלים באזור. פשוט לקחת קורות חיים של מהנדסת עם תואר שני ולהוסיף שורה על עבודה בזמן תיכון, מרגיש כואב בעצם האגו :(

    השבמחק
  12. חפשי קבוצה באיזור שלך של women who code 

    השבמחק
  13. בהצלחה עם זה....
    וחשבתי שבישראל קשה למצוא עבודה...

    השבמחק
  14. בישראל אני מכירה אנשים, כל מיני מגייסים מתחברים אלי בלינקדאין, יש לי למי לשלוח קורות חיים. 
    פה אין לי מושג אפילו איך צריך לכתוב קורות חיים. התיעצתי עם מי שרק יכלתי אבל אני בכלל לא בטוחה שהם כמו שצריך. חוץ מזה שפה יש גם cover letter שבו צריך להתחנף למגייס הפוטנציאלי ולהבהיר למה אני כל כך מדהימה ומתאימה לתפקיד. 

    השבמחק
  15. זה דווקא ממש לא נכון. יש ביקוש אדיר למהנדסים. אני יכולה לעזור לך בטיפים למציאת עבודה אם את רוצה.

    השבמחק
  16. טוב, כבר פעמיים כתבתי לך טיפים ופעמיים נלחץ לי כפתור בטעות ואיבדתי אותם אז הנה ניסיון שלישי:
    אני ממש אשמח לעזור לך בפרטי עם הקורות חיים אבל באופן כללי בשיקגו יש דווקא הצע מצויין של משרות.
    הנה טיפים כללים למבנה של קורות חיים:
    הדבר הראשון בקורות חיים אחרי הפרטים האישיים שלך צריך להיות הניסיון התעסוקתי והוא צריך להיות בסדר כרונולוגי הפוך, כלומר המשרה האחרונה שלך קודם. את צריכה לתת 3 bullet points על כל משרה שמתארות מה עשית בחברה, על אילו פרוייקטים עבדת, כיצד עזרת לחברה להצליח (לדוגמא, אם כתבת תוכנה שחסכה מיליון דולר או משהו), וכולי.
    החלק השני בקורות החיים צריך להיות ההשכלה שלך. המבנה צריך להיות כזה. אני אתן דוגמא לפי ההשכלה שלך לפי ההנחה שלמדת תואר במדעי המחשב:
    Technion, The Israeli Institute of Technology, Haifa, Israel
    Bachelor of Science, Computer Science, 2008
     

    השבמחק
  17. המשך:


    לא צריך שום דבר על שירות צבאי, זה ארה"ב ולכן לא ממש רלוונטי. אם את רוצה להשאיר את זה שם, תהפכי את זה למשרה ותתארי מה עשית בצבא.
    לא צריך שפות.
    כישורים זה רק שפות תכנות. לא לכתוב דברים כמו אקסל או ידע במתמטיקה. זה אמור להיות מובן מאליו שאת יודעת את הדברים האלו וזה גורם לך לא להראות טוב. כנ"ל לגבי ידע טכני, רצינות ואחריות.
     
    את לא חייבת חשבון גיטהאב. זה רק אם כבר יש לך פורטפוליו אישי של דברים שעבדת עליהם מחוץ לעבודה. לרוב המתכנתים אין דברים כאלו והם מוצאים עבודה בלי בעיה אבל זה יכול לעזור לפעמים.
     
    מקווה שעזרתי

    השבמחק
  18. זה לא כדי להתחנף
    זה כדי להסביר דברים שלא בקורות חיים או לתת תקציר של הקורות חיים כי יש מגייסים שרק קוראים את התקציר ולא את הקורות חיים כי הם מסתכלים על מאות או אלפי קורות חיים ביום.

    השבמחק
  19. זה לא מה שאני שולחת למעסיקים פונטציאלים, התאמתי את הקורות חיים לתפקיד בבית ספר, ידע במתמטיקה תיכונית ונסיון בשיעורי עזר כן יכול לתרום אם אני הולכת לעבוד עם ילדים בתיכון. שפות תכנות פחות. ואם זה בית ספר יהודי כנראה ששרות בצבא ההגנה של ישראל כן יעניין אותם, כי פשוט סביר להניח שחלק לא קטן מהסגל הוא ישראלים או ישראלים לשעבר. 

    לגבי הפורמט של קורות חיים, כל כך הרבה אנשים כבר נתנו לי עצות שאני מכירה בעל פה את כל ההנחיות

     

    השבמחק