יום שבת, 7 במרץ 2015

אני כותבת רק כשהוא לא נמצא?

כן, מסתבר.


אז עכשיו הוא באירופה. הבטיח להביא שוקולד טוב. הפעם זה קצר, נסע ברביעי, יחזור מחר.


קצת מדכא פה בזמן האחרון. הרבה הפסיקו לכתוב, קשה למצוא אנשים חדשים מעניינים. פתאום כל פוסט עם 4 תגובות מגיע לחמים. הרבה אנשים עוברים לפרטי ופתאום לא נעים לי לחטט, לכתוב להם "אני יודעת שאתם לא רוצים להיות חשופים לכל מיני אנשים אבל אני לא כל מיני, אני רק אני". 


אני מבינה בלוגרים שכתבו בפינה הפרטית שלהם ופתאום מוצאים את עצמם בחמים. גם אותי זה הלחיץ. מצד שני כל כך שומם פה שמי הם מפחדים שיגיע אליהם בטעות? המקום הזה דועך. אפשר להאשים את ההנהלה החדשה, אפשר להאשים את מובילי המאבק שיצרו אווירה של סוף העולם. ואולי זה פשוט שהפורמט כבר לא רלוונטי, כשהכל חשוף ברשתות החברתיות, מי עוד צריך את המקום הפרטי הזה?


 


לנושא שמטריד את כולם- למי לעזאזל מצביעים בבחירות. 


אין לי מושג. אבל זה יכול לעזור: פרויקט השקיפות של TheMarker, סיכום די מוצלח של כל החברים במפלגות, מה הם אמרו ומה הם עשו. 


עצוב להגיד את זה אבל מעיון בטבלה המפלגה שאני הכי מעריכה מבחינה ערכית היא המפלגה שמהדרך שלה אני הכי סולדת אידיאולוגית. הבית היהודי. ללא ספק הם המפלגה הכי כנה בכל הבחירות האלה. אומרים בדיוק מה שהם חושבים ופועלים בדיוק כפי שהצהירו. נאמנים לבוחרים שלהם שלצערי הם לא אני. 


אפשר לסלוד מההומופוביה שעולה מההצהרות שלהם אבל אי אפשר שלא להעריך את הכנות שבה הם אומרים "אם אתם רוצים לקדם את זכויות ההומואים- אל תצביעו לנו". הם נאמנים לדרך שלהם, שלדעתי תביא אותנו לאסון. 


ויש את מרץ, שהם ברירת המחדל שלי כיוצאת הקיבוץ הארצי. גם הם, לפחות מהתמונה שעולה בפרוייקט, נאמנים לאידאולוגיה, אבל מבחוץ. הם מקדמים נושאים חשובים שאף אחד חוץ מהם לא מתעסק בהם אבל בנושאים החשובים באמת אין להם השפעה. אז מה הטעם להצביע להם, לתת עוד קול לאלה שישבו בחוץ ולא ישפיעו באמת. 


אני מאמינה שצריך להחליף את ההנהגה. ובשביל זה אין ברירה אלא להצביע המחנה הציוני. אבל איך אפשר להצביע למפלגה שאיבדה מזמן את הדרך והתאחדה עם אלופת הזגזגים? מה בדיוק הם מציעים? האם באמת "רק לא ביבי" זה סיבה מספיקה לתת את הקול שלי לשניים האלה? יש בעבודה אנשים טובים, אנשים שמאוד הייתי רוצה לראות בפנים, אבל למה בראש שלה שמו את הציפציפ הזה? ולמה הם החליטו ללכת עם התנועה ולהפוך להיות המחנה הציוני? ממתי שמאל בארץ מגדיר את עצמו קודם כל כציוני? מה קרה לשמאל הישראלי? ממתי נתנו לאולמרט ודומייו להיות שמאל? 


מה יהיה עם הבחירות האלה?


 


 

6 תגובות:

  1. באמת יותר שקט כאן, אבל הנה את כתבת ועוד כמה מהבלוגים האהובים עלי מתעדכנים קבוע אז מבחינתי כרגע זה מספיק. איזה שוקולד את אוהבת?
    את צודקת לגמרי לגבי הבחירות. אני אצביע שוב "יש עתיד" גם כי בזמן הקצר שהיה להם הם התחילו לבצע את כל מה שהם תכננו, עד שעצרו אותם, וגם כי מהסיבות שנתת כאן אין לי מה להצביע לבוז’י/ציפי. למרץ הצבעתי רק פעם אחת בחיי: 1992. מרץ ורבין (אז היתה בחירה ישירה של ראש ממשלה). אז no more

    השבמחק
  2. כן להצביע למרץ על מנת שלא יעלמו מהנוף הפרלמנטרי

    השבמחק
  3. אני אוהבת שוקולד מריר או שוקולד תוצרת אירופה. בארץ ובארהב השוקולד חלב מתוק מדי. 
    הבעיה שלי עם יש עתיד זה יהיר לפיד. הוא פשוט לא מוכן להודות שהוא לא יודע הכל ושאולי אין לו מספיק ידע להיות שר אוצר. באמת יש לו אנשים טובים שם שעשו הרבה אבל הראש בעיתי לדעתי. 

    השבמחק
  4. הבעיה שהנוכחות שלהם לא תקדם את החלפת השלטון. 

    השבמחק
  5. למר"צ ולמחנה הציוני הסכם עודפים
    מר"צ בכל מקרה ימליצו לנשיא על הרצוג להקמת ממשלה
    אם מר"צ יעלמו הסיכוי של הרצוג להקים ממשלה שואף לאפס
    כך כשאת מצביאה למר"צ את למעשה מצביאה להרצוג 

    השבמחק
  6. נשמע הגיוני מה שאתה אומר. 
    כנראה שזה מה שאני אעשה, בעיקר כי זה הכי קל לי להצביע מרץ. אני מקווה שזה באמת יעזור

    השבמחק