יום שני, 5 בינואר 2015

בדיקות. המון בדיקות



אומרים שאין מבחן להיות הורים וכל אחד יכול. מתברר שזה לא נכון. לפחות לא אם רוצים עזרה. 


אז הלכנו למרפאת פוריות ויצאנו עם רשימה ארוכה של בדיקות שצריך לעשות לפני שחוזרים לשם. נראה כאילו הם בונים על זה שעד שנצליח לאסוף את כל הבדיקות אני כבר אכנס לבד להריון ואחסוך להם את הטיפול. 


יש המון בדיקות דם. יש בדיקה אחת שצריך לעשות אחרי שעתיים ערות ויש בדיקה אחת שצריך לעשות אחרי 12 שעות צום. מכיוון שאין מצב שאני ערה שעתים בלי להכניס אוכל לפה אי אפשר לעשות את שתי הבדיקות ביחד. אז היום היה סט אחד של בדיקות דם, כולו נכנס למבחנה אחת. סט נוסף של בדיקות דם בשבוע הבא מתי שאני אצליח לא לאכול אחרי שבע וחצי בערב. סט נוסף עוד 17 יום. 


אקג האחות הסכימה לעשות לי היום ביחד עם הבדיקות דם למרות שבעקרון הם לא עושים אקג בזמן שמקבלים אנשים לבדיקות דם. בדיקת שתן אני אצטרך לאחד עם הבדיקות דם הבאות. בנוסף שבוע הבא PAPS אצל הרופא נשים, אחת הבדיקות הכי לא נעימות שיש, וצריך לקבוע תור גם לכירורג שד, בתחרות עם הPAPS. 


מילא אם הבדיקות האלה היו משנות משהו, אבל לפי מה שהרופא אמר יש מספר שלבים בטיפולי פוריות והשלבים האלה קבועים. הבדיקות הן רק לקישוט וגם ככה אף אחד לא מבין באמת מה הן אומרות.


את הסט של הבדיקות שעשיתי היום עשיתי כבר חודש שעבר. שני ערכים יצאו לא תקינים. שאלתי את הרופא מה הערכים האלה אומרים. על אחד הוא אמר- "זה אומר שלא היית ערה שעתיים לפני הבדיקה". יפה. על השני הוא מלמל משהו שהתרגום שלו הוא "אין לי מושג מה הבדיקה הזו אומרת, תחזרי עליה שוב, אולי תקבלי ערכים בתחום הנורמה ואז אני לא אצטרך לנסות להבין את זה".  


בקיצור כל הבדיקות האלו נועדו סתם למשוך זמן ולתת מראית עין של הנה אנחנו ממש מנסים למצוא את הבעיה ולא סתם לעשות את הדבר היחיד שאנחנו יודעים לעשות. אבל אם זה מה שצריך לעשות כדי לקבל ילד, נעשה מה שצריך.  


 


 

16 תגובות:

  1. בהצלחה מכל הלב.
    לא נתקלנו בבעיות האלו אבל גילינו שהריון זה לא משהו טריוויאלי בכלל.
    הרבה בריאות.

    השבמחק
  2. מכירה רופא נהדר לפוריות, שאמר לי פעם שרוב הבעיות נפתרות מאליהן תוך שנה. בהצלחה. 

    השבמחק
  3. תודה. 
    איך כשהיינו צעירים כל כך הפחידו אותנו כמה קל זה להכנס להריון. עבדו עלינו כל השנים האלו 

    השבמחק
  4. נשמע כמו רופא קלאסי- תעזבו אותי בשקט, תפתרו לבד את הבעיות שלכם (;

    השבמחק
  5. בהצלחה עם זה. רק זכרי שחלק מהבעייה היא הלחץ שנכנסים אליו כאשר לא מצליחים להיכנס להריוו, ואז זו בעייה שמזינה את עצמה. אז לא הגיוני לומר "אל תילחצי" אבל באמת לפעמים זה פשוט לוקח זמן. ובינתיים אין פסול בלעבור את כל הבדיקות (על paps בכל מקרה אני ממליצה פעם בשנתיים, בלי קשר להריון). דרך אגב, מכירה 3 נשים שונות (אחת בגילי- אז זה היה מזמן-  ושתיים בסביבות גילך לאחרונה) שכאשר התחילו עם הבדיקות נכנסו להריון. אולי נרגעו כי התחילו סוף סוף לעשות משהו בנידון...בהצלחה 😃

    השבמחק
  6. בהצלחה
    לא חסרות בעיות פוריות גם אצל הגברים 
    גם אישך עובר בדיקות?

    השבמחק
  7. ניסיתי את הקטע של לא להיות לחוצה במשך חצי שנה, לא עבד. אני חושבת שאני אנסה עכשיו עם לחץ.
    דרך אגב, הנשים האלו יכול להיות שכל כך נמאס להן מהבדיקות האלה שהן פשוט היו חיבות להכנס להריון כבר. 

    השבמחק
  8. הבחור עשה בדיקות ויצא בסדר אבל בכל זאת שלחו אותו לחזור עליהן. ככה בשביל הכיף שלו. 

    השבמחק
  9. אני מכירה את הבדיקה הזאת שצריך להיות ערים לפני כן שעתיים יצא לי לעשות אותה לפני שנה, שפתאום ככה סתם למחזור שלי לא התחשק להגיע (למרות שאני על גלולות) ואני סתם נלחצתי אבל הלכתי לרופאה שעשתה לי בדיקות הורמונליות יסודיות שבחיים לא עשו לי

    חוץ מזה אין לי מושג ירוק בבעיות פוריות אז אין לי הרבה מה לומר בנידון
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  10. הרופאה שלך נשמעת כמו רופאה טיפוסית- אין לי מושג מה הבעיה שלך אז אני אשלח אותך לכל בדיקה אפשרית בתקווה שמשהו יצא לא תקין ונוכל לטפל בו

    השבמחק
  11. יה! בהצלחה!
    מזכיר לי את הפרק בסימפסונס שבו אפו ומונגו’לה אישתו לא הצליחו להיכנס להיריון- אז הומר ייעץ להם לנסוע לפינת האוהבים המקומית, להשתכר ולהתפנפן במושב האחורי. מתוך ההיגיון הבריא שלכל הטינאייג’רס זה עובד, למה שלהם זה לא יעבוד?
    תנסו את זה!

    השבמחק
  12. רעיון טוב, אולי ננסה :) 
    צריך לברר לאן טינאייג’רים חיפאים הולכים להתמזמז?

    השבמחק
  13. לא מאוד בקרוב, אבל זה כבר לא מאוד רחוק..

    השבמחק
  14. שיהיה בהצלחה ענקית!! 
    רק בשורות טובות

    השבמחק