יום שני, 26 בינואר 2015

יותר מדי אינפורמציה

לפני שנה בערך אמא שלי הצליחה לשכנע אותי ללכת לטיפול שיאצו לכאבי מחזור. זה לא שהיא גרמה לי להאמין שהוא באמת יעזור כמו שהבנתי שיהיה לי יותר קל ללכת אליו מאשר להמשיך להתווכח איתה. בלי להשאיר אותכם במתח, זה לא עזר. אבל זה גרם לי להבין למה אנשים כן מאמינים בדברים האלה. העניין הוא שהמטפל פשוט הקשיב לכל מה שאמרתי לו, כל תסמין הכי טפשי שחשתי צורך לדבר עליו הוא התעניין ושאל. ציינתי בזמן כאבי מחזור יש לי דקירה בנקודה מסויימת בגב, עובדה שכל רופא היה פותר ב"את מדמיינת. זה לא קשור" והוא הגיב "באמת? זה מעניין. יפה ששמת לב לזה. תראי לי את הנקודה הזו". לא שזה באמת עזר אבל זה גרם לי להרגיש קצת יותר טוב שעוד מישהו מתיחס לדברים ששמתי לב אליהם. 


רופאים קונוונציונאלים לא מקשיבים לשום דבר שלא רשום להם ברשימת השאלות שצריך לשאול את המטופל. רופא פוריות למשל, הייתם חושבים שיתעניין בסדירויות של המחזור. בטופס האלקטרוני כתוב לו לשאול אם המחזור סדיר, אז אני עונה "היה סדיר אבל בחודשיים האחרונים קצת השתבש". הוא מסתכל עלי במבט של "אין לי שום דבר לעשות עם האינפורמציה הזו" ורושם במחשב סדיר. הוא לא יקרא שוב את הטופס הזה. 


לרופאים אין מה לעשות עם יותר מדי אינפורמציה


 


אז בואו באמת נדבר על דברים שהם TMI.


כזכור, הרופא פוריות שלח אותנו לסדרה אינסופית של בדיקות מתוך מטרה שעד שנסיים את כולן אני כבר אהיה בהריון ולא נחזור אליו. בינתיים אני יכולה לדווח שאין לי אידס, זיבה, הפטיטיס B או C, טוקסופלסמה וחיסון לאדמת. כל בדיקות השתן ובדיקות הדם שהן לא פרופיל הורמונלי כולן בטווח התקין. הפרופיל ההורמונלי לא לגמרי, אבל לפחות הוא עקבי בשתי בדיקות שונות. בקשר לוירוס פפילומה יש לי קצת בעיה כי את הבדיקה צריך לעשות רופא נשים והרופא שלי לא עובד כבר חודש ומכיוון שלהחליף רופא נשים בתוך רבעון זה סיפור אין לי כוח לעשות את זה רק בשביל בדיקה. בקיצור, אם רופא שואל אם אני בריאה בדרך כלל אני יכולה להגיד בבטחון מלא שכן. אולי חוץ מאיזה שני הורמונים. 


היום הלכתי לכירורג שד. היה מאוד אינטימי, הרגשתי שעכשיו הוא לפחות צריך להזמין אותי לארוחת ערב. אחרי שהוא סיים למשש היטב הוא אמר שהכל נראה תקין והוא רושם לי הפניה לאולטרסאונד. אם הכל נראה תקין, למה צריך אולטרסאונד? "כי יש לך שדיים בלוטים, אז גם אם יש משהו יהיה לי קשה להרגיש את זה". התלבטתי אם להעלב שהוא קרא לשדיים שלי בלוטים (הם אמנם קצת קטנו ביחד עם הירידה במשקל אבל לדעתי הם עדיין סבבה) או לשאול אם גם ככה אתה שולח אותי לאולטרסאונד, למה מזמזת אותי עכשיו בצורה כזו יסודית? בסוף ויתרתי ושאלתי רק איפה אפשר לעשות אולטרסאונד. 


אז עכשיו יש עוד בדיקה שצריך לעשות. למה אני לא יכולה פשוט להכנס להריון וזהו?


 

11 תגובות:

  1. :(
    בהצלחה!!!
    מקווה לבשורות טובות.

    השבמחק
  2. תסכול מחוסר אכפתיות ברור, וגם ברור שהוא מחבל באיכות הטיפול שאת מקבלת. מחזיקה לך אצבעות. 

    השבמחק
  3. שדיים בלוטים זה מונח רפואי? 
    מקווה שזה באמת יקרה, תוך כדי הבדיקות. צריך להיות עם נשימה ארוכה ארוכה, כי התהליך מייגע מאוד. ממליצה לך עד סידרת הקומיקס של הבחורה המוכשרת הזו, אורית עריף. תתחילי<a target=_blank href="http://www.oritarif.com/blog/?p=30329&quot;> כאן.  ויש <a target=_blank href="עוד. http://www.oritarif.com/blog/?p=64991">עוד. </div>

    השבמחק
  4. לא חושבת שזה חוסר אכפתיות, יותר אין לי מושג מה זה אומר כי הרפואה המערבית לא באמת יודעת שומדבר ואני לא מתכוון להעמיד פנים שכן

    השבמחק
  5. זה מה שהוא רשם לי בהפניה. אני אישית לא מסכימה עם האבחנה
    תודה על הקומיקס, אני לגמרי מזדהה

    השבמחק
  6. פעם בשנה שאני עושה את הבדיקה אצל רופאה, היא תמיד אומרת לי שיש לי רקמת שד טובה (אההה) ופעם שהרגשתי משהו גם הלכתי לרופא נוסף ששלח אותי לאולטראסאונד אבל כאמור לא מצאו שומדבר

    ובעולם שלנו הכל נעשה מסובך
    מספיק שיש לך שחלות פוליציסטיות בשביל שיהיו לך בעיות להיכנס להריון
    וגם זה פתיר

    השבמחק
  7. את באמת עושה בדיקה פעם בשנה? כל הכבוד לך על האחריות. רק המחשבה על הבדיקה הזו עושה לי רע. 

    השבמחק
  8. הבדיקת מישוש של השד, כן פעם בשנה באופן קבוע
    וגם של הנקודות חן שלי

    יש בדיקות מטרידות יותר

    השבמחק
  9. זה לא קשור לרפואה המערבית זה קשור למה שקרה לרופאים בשנים האחרונות. שחיקה, התמחות של הרופאים המקצועיים עד כדי חוסר התייחסות לגוף או לאדם כמכלול ורדידות קיתונית של רפואת המשפחה. חמי ז"ל היה רופה פנימי וגם קרדיולוג. כל פצינט נבדק ותושאל במשך כשעה. הוא בדק את הגוף כמערכת שלמה, הוא שאל שאלות בכל מיני תחומים והקשיב וידע לקשר בין נתונים שלכאורה לא קשורים. הוא היה המאבחן הכי טוב שפגשתי בחיי. הוא חסר לי. רופאים כמוהו חסרים היום

    השבמחק
  10. נשמע שחמך ז"ל היה ממש רופא טוב מכל בחינה. אני בחיים לא פגשתי רופא כזה. מצד שני עד לפני כמה שנים לא הייתי צריכה רופא מקצועי, אז כנראה שאת צודקת שזה קורה בשנים האחרונות. לא פלא שהרפואה האלטרנטיבית תופסת תאוצה בשנים האחרונות, היא נותנת משהו שהרפואה המערבית לא מצליחה

    השבמחק