יום שבת, 14 בפברואר 2015

עוד שבוע לבד עבר

כמו אשת ספן, שוב נשארתי לבד בבית עם החתולה. בשישי שעבר בלילה לקחתי אותו לנמל וחזרתי אל לאסי. 


הפעם זה למטרה טובה באמת, ראיונות מתוך מטרה למצוא פוסט. ועדיין, הוא נוסע לשני ראיונות, הוא לא באמת היה צריך שבועיים בשביל זה. היה יכול לנסוע, לתת סמינר ולחזור. אבל לא משנה. זה לטובת העתיד שלו ואולי שלנו. 


 


ברגע שהוא נסע אוסף דברים קטנים ומעצבנים נחת עלי. הכאב בברכיים חזר (הזנחתי קצת את התרגילים של הפזיוטרפיה מכל ההתעסקות בקטע האחר), דלקת בשלפוחית השתן (לרוע המזל צורת המניעה הכי יעילה של הדבר הזה מתנגשת עם ההמלצות להכנס להריון) והופיעו פצע הרפס וחצ'קון ענקי וממש כואב בגב בדיוק מתחת לפס של החזיה. יופי של פתיחה לשבוע. אבל כמו כל דבר אחר, גם השבוע הזה עם כל הצרות שלו עבר.


הכאב בברכיים כבר נהיה מספיק מוכר שאני יכולה ללכת לאירובי ולהמנע מהתנועות הבעיתיות. אז חיפפתי קצת בסקווטים. המדריכה ניסתה לצעוק עלי לרדת יותר נמוך אבל אני פשוט סימנתי לה בראש "לא". נראה לי שעשיתי את זה בצורה מאיימת כי בדרך כלל היא חוזרת על התרגיל הזה כמה פעמים והפעם היא לא חזרה עליו :).


הדלקת כנראה לא היתה חמורה ומנה גדולה של כדורי חמוציות הספיקה לטפל בה. ליתר בטחון גם הלכתי לרופאה לקחת אנטיביוטיקה אבל בסוף לא היה בה צורך. היתרון בכך שרופאים לא אוהבים להקשיב לפציינטים הוא שאם אני באה ואומרת בבטחון מלא שיש לי דלקת בשלפוחית השתן הרופאה פשוט תגיד "טוב, אם את אומרת את בטח יודעת, קחי אנטיביוטיקה". אז יש לי לפעם הבאה שנקווה שלא תבוא בקרוב. בינתיים נראה לי שהחמוציות עשו לי בחילה כמה ימים אבל גם זה עבר. 


את ההרפס תפסתי בזמן, לפני שהפצע נהיה מכוער והחצ'קון, כמו כל חצ'קון, עבר. 


 


חוץ מזה גם הצלחתי להנות קצת. 


הלכתי עם אמא שלי למופע rock the ballet. כמעט עפנו בדרך. נסענו באוטו קטנטן שבקושי הצליח לנסוע אבל הצלחנו להגיע בשלום. המופע התחיל חלש והשתפר בחלקו השני. אם זאת הוא היה די שמרני, לא התפרע יותר מדי. היו יכולים לקחת אותו הרבה יותר רחוק. שתינו יצאנו בתחושה שהתקמצנו עלינו והביאו את הרקדנים המחליפים, הפחות מנוסים. היו להם התנועות והטכניקה, אבל לא היה רגש כמו שרואים בווידאו שלהם. לא נראה שהם מתכוונים לזה כשהם רוקדים. וגם היה רקדן שמנמן. לא בסטנדרטים רגילים, בסטנדרטים של רקדנים. רקדן אמיתי, אין לו טיפת שומן בגוף ואפשר לראות את כל השרירים שלו נמתחים וזזים בדרך שרק שרירים של רקדנים יכולים. רקדן שלא רואים לו את הריבועים בבטן לא יכול להיות רקדן אמיתי.


 


לכבוד וולנטיין, הלכתי עם חברה לראות את 50 גוונים של אפור. כן כן, אני הלכתי לראות את הסרט הזה. ויש לי תירוץ, זה היא רצתה. לא היה מה שציפיתי, העלילה לא היתה כזו טפשית, רק קצת. חוץ מהקטע של הבחורה הבתולה, זה קצת לא אמין. מה בדיוק עשית 3 שנים בקולג'? וגם לא ממש ברור מה הוא מוצא בה. אבל הוא, הייתי מוכנה שהוא יצליף בי :)  בקטע של הסקס ציפיתי ליותר, החברה, שקראה את הספר, הבטיחה אלימות ומין. לא ממש, היה מאוד מעודן, רואים שהם התאמצו לשמור על דירוג בינוני. 


 


היום ניסיתי להכין עוגיות טחינה רק כשהתחלתי גיליתי שאין לי קמח רגיל, רק קמח תופח. חשבתי לעצמי מה כבר יקרה, אני לא אתן לא מספיק זמן לתפוח בכל מקרה. כנראה שטעיתי, איך שהוצאתי את העוגיות מהתנור הן התפוררו לחול. חול טעים, אבל חול. חלק מהן הצליחו לשמור על צורה של עוגיות אז אספתי אותן בזהירות לקופסא שאני אביא לעבודה מחר. 


 


ללאסי יש חרדת נטישה. מאז שהוא נסע היא כל הזמן נצמדת אלי, ישנה צמודה עלי, יושבת עלי כשאני מול המחשב, יושבת ליד הדלת של המקלחת כשאני מתקלחת ואם אני לא סוגרת את הדלת טוב אז היא נכנסת ומחכה לי ממש ליד המקלחון. חתולה מתוסבכת, כשהוא בבית היא בקושי מתיחסת אלי אבל כשזה רק שתינו, פתאום היא רוצה אותי כל הזמן. נראה כשהוא יחזור כמה זמן יקח לה לחזור לעצמה ולהתעלם ממני שוב. 


 


עוד שבוע מתחיל וממש לא בא לי להתחיל אותו. אני כבר רוצה שיסתיים ושהוא יחזור כבר. 


שיהיה לכולם שבוע טוב. 

יום חמישי, 5 בפברואר 2015

למה רופאים הם לא בני אדם?

כבר התעצבנתי על זה לא מעט. למה אין לרופאים קורס עם מבחן באמפטיה? באיך לגשת למטופל בלי לגרום לו לבכות?


אז חזרנו למרפאת פוריות. פגשנו אחות נחמדה שעברה על כל הבדיקות (המון בדיקות), הקלידה את הנתונים, הסבירה על התהליך. הסברתי לה למה לא השלמתי את כל הבדיקות., היא אמרה שאולי הרופא יבין. אמרה שאני צריכה חיסון לאדמת, קצת התעצבנתי למה הרופא הקודם לא אמר לי לעשות את החיסון. ואז עברנו לרופא.


אחרי המתנה של חצי שעה נקראנו לחדר של רופא אחר מהפעם הקודמת. כנראה שזה סוג של הגרלה, כל פעם נופלים באקראי על רופא אחר. הפעם נפלנו על המניאק. 


אמר לי "לא עשית חיסון אדמת". אמרתי לו שהרופא הקודם לא אמר לי לעשות חיסון. אמר "נשמע לי שאת כועסת שהוא לא אמר לך לעשות חיסון" עניתי "כן, קצת, כי..." הוא לא נתן לי לסיים משפט והתחיל לשטוף אותי שזה לא בסדר שאני מגיעה אליו בלי כל הבדיקות ועוד כועסת עליו שהוא מבזבז לי את הזמן ואני ישר באה ומאשימה אותו, ניסיתי להשחיל איזה משפט "אבל אני לא.." מה שגרם לו להרים עוד קצת את הקול ולהגיד שזה לא בסדר שאני באה ומיד מתחילה לתקוף אותו.


אמרתי -עצור רגע! בוא נתחיל שוב מהתחלה


-טוב, את רוצה להכנס שוב לחדר?


-תעמיד פנים שנכנסתי שוב והתיישבתי מולך


- בסדר, אז מה שלומכם?


-מצויין


-יופי


ואז מתחיל לנזוף בי שבאתי אליו בלי להשלים את כל הבדיקות ואני לא יכולה לצפות שיתחיל התהליך כי יש נהלים, כי הבדיקת אידס של הבעל עוד לא הגיעה וחס וחלילה שיקחו לי דגימה והיא תסכן את שאר הדגימות, למרות שהבדיקה שלי הגיעה, אז למה אי אפשר בינתיים לעשות רק את הבדיקות שלי, אבל אי אפשר לדעת כי הוא עדיין יכול להדביק למרות שאנחנו שוכבים כבר 3 שנים אבל אולי דווקא עכשיו אני אדבק, והכירורג שד אמר שהוא לא מרגיש כלום אבל בעצם הוא התכוון שהוא כן מרגיש משהו אבל יכול להיות שזה רק המבנה של השד ואיך בכלל אני מעיזה לפקפק בו והוא לא מבין על מה אני מדברת כשאני אומרת שאני לא יכולה ללכת לרופא נשים אחר באותו רבעון, הוא מוכן לקבל אותי מחר אצלו במרפאה לבדיקת פאפס. ואם כבר הוא מוכן גם לתת לי הפניה לצילום רחם (יוהו).


אחרי כמה זמן נכנסה מישהי צעירה שהוא לא הציג, אולי אחות והוא הציג אותנו- הנה מר וגברת 1, הם מנסים להכנס להריון, כמה זמן כבר? אני בשקט- 9 חודשים. הוא ממשיך בטון הכי מזלזל שהוא מצליח לגייס "וואו, 9 חודשים, כל כך הרבה זמן? בואי אני אגיד לך משהו, אם אני הייתי רופא נשים שלך הייתי שולח אותך עכשיו הביתה לנסות עוד כמה חודשים לפני שתחזרו"


בקיצור במשך חצי שעה גרם לי להבין כמה זה איום מצידנו שבאנו לבזבז את הזמן שלו ושלא נעיז לחזור אליו בלי כל הבדיקות. יצאתי ממנו בוכה. 


איכשהו היום הצלחתי לגייס כוחות נפשיים לנסוע למרפאה שלו, לפחות את הבדיקת פאפס הצלחתי לעשות. 


כל פעם שנזכרתי בביקור הזה עלו לי דמעות בעיניים


 


ואז נזכרתי במשהו ש  empiarti כתבה לי פעם שאני צריכה לתת לרגשות לעלות ולנסות להבין מאיפה הם באים. אז היום כל פעם שהרגשתי את המחנק בגרון ואת הדמעות באות ניסיתי להבין מאיפה הן באות. מה גורם להן. איכשהו, ברגע שניסיתי לנתח את זה בצורה לוגית, הדמעות נעלמו, מה שקצת פוגע בפואנטה. אז ניסיתי להזכר ספציפית מה חשבתי ברגע שהדמעות עלו. הגעתי למסקנה שזה קורה כל פעם שאני חושבת על הכשלון בהתמודדות שלי. כשחשבתי על זה שאני לא רוצה לראות את הרופא הזה ואני אלך לרופא פרטי, כשחשבתי על זה שזה פוגע לי בעבודה ואולי אני אספר למנהל שלי ואבקש ממנו לקחת ממני קצת אחריות, בעיקר כשאני נזכרת איך הוא גרם לי לבכות. אני לא חזקה כמו שהייתי רוצה להיות וקשה לי עם זה שקשה לי. סוג של מעגליות. עכשיו צריך לחשוב איך אני יוצאת מזה. זה שהצלחתי היום להגיע אליו למרות הכל זה סוג של התחלה. אבל נראה לי שבכל זאת אני אנסה רופא פרטי. בעיקר כי הוא כנראה לא יסכים לראות אותי שוב בלי אולטרסאונד ובכל הצפון יש רק שני מכונים שעושים את זה אין תורים ללפני סוף אפריל. התחננתי, אמרתי שאני אבוא בפרטי, אני אשלם כפול, רק שיקבלו אותי. אבל אין. רק בסוף אפריל. 


שישרפו כולם.