יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

קלאסיקה

קלאסיקה לפי הגדרה היא משהו שכולם רוצים לקרוא אבל אף אחד לא קרא. הדבר נכון גם בנוגע לסרטים.


אז עכשיו יס פלאנט החליטו להביא אותה בקלאסיקה, כל שבוע קלאסיקה אחרת מוקרנת על המסך הגדול. לא המסך 50'' שיש לכם בבית. המסך הגדול גדול, יותר גדול מהמסכים עליהם שודרו הסרטים במקור. ולא קלאסיקות כמו דמדומים 1. קלאסיקות אמיתיות, מאה קודמת, הארד קור.


אתמול ראינו הסנדק. כן, אני מודה, עד אתמול לא ראיתי את הסרט הזה מהתחלה עד הסוף. ראיתי קטעים ממנו, ראיתי מספיק חלקים ממנו לדעת לזהות רפרנסים במקומות אחרים. אבל עד אתמול לא הבנתי מה הסיפור הגדול סביב הסרט הזה.


שמעו, כנראה שיש משהו בלראות סרט כזה בקולנוע. כשזה מגיע בכזה גודל אי אפשר להתעלם. אי אפשר שלא להסכים שהסרט הזה הוא פשוט יצירת אומנות. הוא תופס את הצופה חזק ולא נותן לעזוב. הסרט הזה הוא האבא של כל סרטי המאפיה שראיתם, הוא המקור, הוא הקלאסיקה.


למי שרוצה, יום שבת הקרנה אחרונה של הסרט הזה בחיפה.


שבוע הבא חמים וטעים. מי בא?



 עוד הערה, כל הסרטים עברו שיפוץ ואמורים להיות באכות של HD. לא יודעת לגבי סרטים אחרים אבל הסרט הזה בהחלט שודר באיכות צפיה שלא תבייש סרט של ימינו.

15 תגובות:

  1. תהיה: גובים על הסרטים האלה מחיר מלא?

    השבמחק
  2. כן, זה הקרנה כמו כל הקרנה אחרת בקולנוע.

    השבמחק
  3. אני מאמינה שכל דבר בא עם הגיל.
    בהתחלה גם אני לא הבנתי מה כל הסיפור מאחורי הסנדק אבל אחרי שראיתי אותו (לפני כמה שנים) הבנתי שזה לא סתם סרט.

    (מה שכן אני אומרת בבושה של"ספרות זולה" לא התחברתי.בעצם חיללתי את הסרט בכך שנרדמתי באמצע הסרט  ולא הצלחתי להחזיק את עצמי עד סופו בכל פעם שהוא הוקרן בטלוויזיה) 

    השבמחק
  4. איזה יופי! חייבת לשתף אותך במשהו: הסנדק הוא הסרט היחיד (עד כמה שאני זוכרת ) שאהבתי לא פחות מאשר את הספר, למרות שקראתי את הספר לפני שראיתי את הסרט.
    זה לא קורה בדרך כלל, ובדרך כלל אני נמנעת מלראות סרטים אחרי שכבר קראתי את הספר ואהבתי. 
    בהחלט אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו. 

    ולהערתה של "אמא במשרה מלאה" כאן למעלה - ראיתי את "ספרות זולה" לפחות 20 פעם (אולי יותר) ובכל פעם נהניתי מחדש. נכון - זה לא מתאים לכל אחד, וצריך לאהוב את הבולשיט של טרנטינו (מעניין אם היא אהבה את סדרת kill bill), אבל צריך לראות לפחות פעמיים עד הסוף כדי להעריך - לדעתי

    השבמחק
  5. אני מודה שעדיין לא ראיתי את הסנדק. אבל כן ראיתי חמים וטעים וזה סרט מתוק כל כך! עם סצנת סיום שלדעתי היא אחת ההברקות הגדולות אי פעם. 

    לי יש את הקלסיקות שלי, שאותן אני רואה שוב ושוב- בחזרה לעתיד 1, ריקוד מושחת, אישה יפה. כאלה שאת צריכה ממש לכבות את המוח כדי ליהנות מהם :)))

    השבמחק
  6. אין לי בעיה להגיד ללא בושה- ספרות זולה זה אובריטד.
     לזמנו הוא היה חדשני ומגניב אבל אני לא מאמינה שבעוד 50 שנה מישהו יבין מה היה כל כך מעניין בסרט הזה.
    להבדיל מהסנדק שהיום אני בהחלט יכולה להגיד שהבנתי מה המהומה הגדולה סביבו.

    השבמחק
  7. לא ידעתי שיש  ספר. מה את אומרת, שווה לקרוא אחרי שראיתי את הסרט?

    בקשר לספרות זולה למדתי כבר שלא כדאי להתווכח עם אנשים שרואים בסרט הזה יצירת מופת.

    השבמחק
  8. גם ראיתי את חמים וטעים אבל לא בקולנוע, וכבר אז הוא היה מתוק. אם יש לך יס פלאנט קרוב למקום מגורייך אני ממליצה בחום

    השבמחק
  9. לא סתם ספר, יצירת מופת לכל הדעות ובהחלט לטעמי
    אם רק עכשיו ראית את הסרט, אז בהחלט שווה לקרוא את הספר, למרות גילו המופלג
    <a title="הסנדק - מריו פוזו" href="http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=23178&quot;>הסנדק - מריו פוזו

    השבמחק
  10. גם לא התחרבתי ל-KILL BILL לא יודעת פשוט לא.
    לא משנה כמה פעמים ראיתי עם בעלי את הסרט אני לא יכולה להבין את המטרה של הכלה שיוצאת למסע הרג.
    לדעתי זה יותר מידי מפורט מה שקורה בכל עלילת הרג זו או אחרת (בקראוון עם הבלונדה שאין לי מושג איך קוראים לה בסרט כשהעין שלה עפה לה והכלה דורכת עליה.כאן הבנתי שזה לא בשבילי ציורי מידי)

    וספרות זולה? לא...

    השבמחק
  11. מבינה אותך לגמרי, טרנטינו לא מתאים לכל אחד
    יש לו שני מאפיינים חזקים בסרטים שלו: אלימות בוטה וזיוני שכל. אני בעיקר אוהבת את זיוני השכל, כך שלמשל kill bill 2 מצא חן בעיני הרבה הרבה יותר מ-kill bill 1 (כי בראשון היתה רק האלימות ורק בשני הגיעו ההסברים למסע ההרג והתנהל כל הבולשיט המילולי).
    בספרות זולה יש הרבה פחות אלימות, והיא הרבה פחות בוטה, ואת זיוני השכל אנחנו במשפחה יכולים לדקלם בעל פה מרוב שזה הפך לסרט פולחן אצלנו
    כאמור - זה לא מתאים לכל אחד 

    השבמחק